Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Wellibites väljer DNA Agency

Publicerad: 4 Juni 2019, 11:19

Magnus Hård strateg, Jens Krona Art Director, Joachim Larsson copywriter, Sara Serray vd på Wellibites, Hanna Eliasson projektledare, Sofie Leidenblad produktionsledare.

Godistillverkaren Wellibites tar hjälp av DNA Agency för att sätta sina produkter på den svenska kartan.


Ämnen i artikeln:

Byråval

Wellibites grundades av apotekaren Sara Serray och har som affärsmodell att erbjuda en nyttigare typ av godis. För att få en tydligare profil på sina produkter inleder man nu ett fullservicesamarbete med byrån DNA Agency.

– Sara är ett energiknippe och en entreprenör ut i fingerspetsarna. Hon har på rekordkort tid lyckats få listning på alla större dagligvaruhandels- och apotekskedjor i Sverige. Vår roll blir att skapa struktur för både varumärket och kommunikationen samtidigt som vi ska ta fram kampanjer som driver försäljning. Vi samarbetar också med vår systerbyrå Habermax som bidrar med undersökningar och insikter, säger Joachim Larsson, copywriter & konceptutvecklare på DNA Agency.

I DNA Agencys uppdrag ingår alltifrån insiktsarbete till aktiveringar i sociala medier och i butikshyllan.

– Idén med Wellibites är att bryta den ökande fetmatrenden, framförallt bland barn. Därför bestämde jag mig för att skapa ett godis med bättre och mer nyttiga egenskaper, men utan att tumma på den goda smaken. Nu finns produkterna ute, och det är dags att växla upp. Gänget på DNA känns som helt rätt samarbetspartner, säger Sara Serray, VD och grundare av Wellibites.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Byråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.