Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 29 april 2020, 11:32
Foto: Press
Den familjeägda brödjätten från norr har hittat sin nya pr-byrå – valet faller på Wenderfalck.
Nu står det klart att Wenderfalck vinner uppdraget som Polarbrödsgruppens nya byrå för företagsövergripande kommunikation och pr, efter en upphandling som inleddes vid årsskiftet.
– Vi sökte en engagerad och kreativ byrå som kan bistå oss med strategisk kommunikationsrådgivning, men som också kan hjälpa till att utveckla vårt arbetssätt för att nå ut med allt gott vi gör, säger Helena Rönnmark, kommunikationschef på Polarbrödsgruppen, i ett pressmeddelande.
Wenderfalck definierar sig själva som en byrå i gränslandet mellan reklam och pr.
Det familjeägda företaget har som ambition att knyta samman pr och content marketing för att maximera synergieffekterna mellan dessa, skriver man i pressmeddelandet.
Bolaget har rötter i Älvsbyn tillbaka till 1879. Under 2019 omsatte koncernen drygt 1,3 miljarder kronor, och man har cirka 350 anställda.
– Att få möjligheten att arbeta med ett familjeföretag med rötter i slutet på 1800-talet som är ledande inom hållbarhet och modern livsmedelsproduktion känns otroligt stimulerande, säger Daniel Uvell, partner och kundansvarig på Wenderfalck.
Daniel Uvell – Kundansvarig/senior rådgivare
Maria Strandlund – Rådgivare
Benjamin Brodin – Mediespecialist
Kristin Wester – Mediespecialist
Filip Sandén – Ansvarig för Content Marketing
Jonas Axblom – Ansvarig för Sociala Medier