Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Wenderfalck vinner momondo

Publicerad: 4 November 2014, 09:34

Resesöksajten momondo väljer Wenderfalck som pr-byrå för Sverige efter en större pitch i höst.


Ämnen i artikeln:

Fredrik JerresandMomondoWenderfalck

Uppdraget består framförallt av att bygga momondos varumärke och kännedom genom prioriterade målgrupper – Wenderfalck ska även agera presskontakt i Sverige.

– Wenderfalck är starka på både traditionell och digital kommunikation, vilket är viktigt för oss, säger Robin Eriksson, Sverigechef på momondo i en kommentar.

Momondo jämför miljarder erbjudanden för flyg, hotell och paketresor och grundades år 2006.
– momondo är ett företag som ligger helt rätt i tiden och symboliserar framtidens sätt att boka sin resa, säger Wenderfalcks vd Fredrik Jerresand i en kommentar.

Byrån vann guld i W3 Awards för sin kampanj "Sounds for driving" ihop med Europcar.

Wenderfalck har 22 anställda och är baserad i Stockholm och Umeå.

Arbetsgrupp:
Peter Andersson – Kundansvarig
Angelica Larsson – Projektledare
Olle van Keppel – Junior projektledare
Axel Barvaeus – Contentspecialist
Jens Johnsson – Digital kreatör

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.