Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Westander gör en städningsinsats

Publicerad: 8 Maj 2015, 08:56

Westanders nya kund.

Den ideella föreningen Håll Sverige Rent väljer Westander som ny pr-byrå. Uppdraget gäller opinionsbildning och politisk påverkan.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerWestander

Håll Sverige Rent har funnits sedan 1983 och verkar för mindre nedskräpning och mer miljöansvar i samhället. För att få bättre gehör för sina frågor tar de in pr-byrån Westander.

– Westander har stor erfarenhet av både opinionsbildning och hållbarhetsfrågor. Genom vårt nya pr-samarbete vill vi att fler ska få upp ögonen förnedskräpningens samhällskostnader och miljörisker, säger Petra Holgersson, pr-ansvarig på Håll Sverige Rent, i en kommentar.

Faktum är att organisationen har sina rötter i kampanjen "Håll naturen ren" från 1962. För Westander känn det hedrande att arbeta med en sådan stark aktör.

– Mer än femtio år efter kampanjstarten spelar Håll Sverige Rent fortfarande en mycket viktig roll i samhällsdebatten. Att få vara med och vidareutveckla stiftelsens kommunikation känns otroligt spännande, säger Hanna Berheim, kundansvarig pr-konsult på Westander.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PR-ByråerWestander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.