Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 10 april 2015, 12:28
Jacob Risberg
Foto: Patrik Svedberg
Garageportexperten vill bidra till ett ökat säkerhetstänkande i branschen. Något som blir Westanders uppdrag att kommunicera.
– Genom samarbetet med Westander vill vi öka kännedomen om vår verksamhet och få fler att veta vad en säker garageport är. Man byter inte garageport särskilt ofta och många gamla portar utgör i dag en säkerhetsfara, säger Mikael Holmstrand, vd för Garageportexperten.
Från norr till söder finns franchisekedjan Garageportexperten. Aktören är den första i branschen som utbildat och kvalificerat alla montörer i att genomföra kompletta CE-märkningar i samband med installationen, i enlighet med EU:s byggproduktförordning. I det nya partnerskapet med Westander ska fokus ligga på att vara en av de höga rösterna i säkerhetsdebatten.
– Garageportexperten genomsyras av ett säkerhetstänkande som borde vara norm för hela branschen men tyvärr inte är det i dagsläget, säger Jacob Risberg, kundansvarig pr-konsult på Westander.
Garageportexperten är Sveriges största leverantör av garageportar tillsammans omsätter de 26 franchisetagarna 260 miljoner kronor.
I arbetsgruppen på Westander ingår pr-konsulterna Jacob Risberg, Johanna Look och Sara Arborén. På Westander är i dag 33 personer anställda och under förra året hade pr-byrån en byråintäkt på 35 miljoner kronor.
Linnéa Kihlström