Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Westander ska opinionsbilda för Johaugs klädvarumärke

Publicerad: 25 mars 2022, 12:57

Den svenska PR-byrån ska hjälpa den norska skidstjärnan att bygga sitt träningsvarumärke.


Ämnen i artikeln:

NyheterWestanderTherese Johaug

För tre veckor sedan meddelade den norska skidåkerskan Therese Johaug att hon efter säsongen lägger pjäxorna på hyllan. Efter nio VM-guld, fyra OS-guld och 50 världscup-segrar är tanken att hon ska fokusera på annat. Ett av hennes engagemang finns i det egna träningsmärket Johaug, ett varumärke som framöver kommer få varumärkes- och opinionsbildande stöttning från PR-byrån Westander.

– Träningskläders påverkan på en hållbar utveckling har hittills till stor del handlat om plaggens material. Jag ser fram emot att hjälpa Johaug att delta mer aktivt i debatten om hur träning kan bidra till bättre folkhälsa, säger Katalin Bachry Herngren, kundansvarig konsult på Westander.

Johaug har framöver ambitioner om att bygga ett community kring märket och har redan startat upp en podd med fokus på hälsa och träning.

– Regelbunden träning är bra för både individen och samhället. Vi vill bidra till ett mer hållbart samhälle genom kunskap och inspiration som stärker kvinnors mentala och fysiska hälsa, säger Matilda Guillemot, general manager på Johaug.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.