Byråval
Whiskyjätte till Spotlight
Publicerad: 8 februari 2017, 13:33
Några av William Grant & Sons varumärken.
William Grant & Sons, som bland annat äger Tullamore Dew och Grants, inleder samarbete med Spotlight PR i Norden.
FT
Fredrik Thambert
William Grant & Sons anlitade tidigare Edelman Deportivo. Men efter en pitch har de nu bestämt sig för att byta pr-byrå till Spotlight.
– Spotlight imponerade med hög kundnöjdsamhet och många kreativa case. Det är också tydligt att de inte tappar fart mellan kampanjpikarna, vilket var en viktig faktor för oss. Samarbetet inleddes i slutet på januari och teamet har redan hunnit visa prov på både mod och affärssinne, säger Oscar J-T Holm, WG&S Nordic Marketing & Communication Manager på Nigab som distribuerar produkterna i Norden.
Spotlights uppdrag blir att stötta de varumärken som ägs av WG&S – med fokus på bland andra Glenfiddich, Tullamore Dew, Grants, Balvenie, Drambuie och Hendrick's Gin.
Arbetsgruppen består av Karin Sturesson, Isadora Cugler, Olle Dahlqvist och Anton Fagerhem.