Byråval
White väljer Juno som PR-byrå
Publicerad: 7 februari 2017, 10:02
Från vänster: Matti Kataja (White), Ann Nilsson (White), Per Frykebrant (Juno) och Désirée Maurd (Juno)
Foto: White Arkitekter
White arkitekter väljer Juno Public relations som sin nya PR-byrå.
Juno Public Relations kommer att bistå White i arbete med medierelationer, opinionsbildning inom hållbar livsstil, urbanisering och bostadspolitik. White är i dag ett av Europas största arkitektkontor med över 900 medarbetare och ansvarar bland annat för renoveringen av Slussen.
– Vi valde Juno för att de har en kreativ höjd och för att de skapar stort genomslag för sina uppdragsgivare. Jag är glad att vi hittat en samarbetspartner som visar att de kan navigera i det digitala medielandskapet, och precis som vi brinner för hållbarhet och samhällsfrågor, säger Matti Kataja, kommunikationschef på White.
– White interagerar social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet i kärnan av sin affärsmodell och är en förebild för hur företag måste vara uppbyggda i framtiden. Att få jobba med en tongivande aktör inom hållbarhet är såklart en dröm för oss eftersom vi delar dessa värderingar, säger Déssirée Maurd, grundare av Juno Public Relations.