Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 27 Februari 2019, 09:49
Den nya digitala plattformen ska skapa en bättre användarupplevelse och få besökarna att bli mer engagerade.
Syftet med Världsnaturfondens, WWF, sajt är att erbjuda en säker informationskälla gällande WWF:s arbete samt underlätta donationer till fonden.
Den senaste tiden har Triggerfish jobbat med att ta fram en helt ny digital plattform och sajt.
Triggerfish har varit huvudansvariga för paketering, analys, koncept, design, teknisk produktion och optimering.
– Vi valde Triggerfish i en gedigen upphandlingsprocess med ett antal uppsatta kriterier och vi kände redan vid första utkasten på nya sajten att de förstod oss och vår verksamhet. Vår nya webbplats ger oss de rätta förutsättningarna att bedriva en effektiv digital kommunikation, säger Lisbeth Larsson, kommunikationschef på WWF.
Webbyrån Triggerfish jobbar uteslutande med Wordpress och har bland annat jobbat med GodEl, Plan International och Cygate.
– WWFs mål för att bevara biologisk mångfald samt möta jordens klimathot är otroligt inspirerande att få jobba med, säger Jakob Pernvik, vd på Triggerfish. Det vi gör för WWF kan påverka vårt samhälles viktigaste frågor just nu - det är en ära att få jobba med denna typ av projekt.
Arbetsgrupp:
WWF:
Palle Von Reybekiel
Milo Schöldtz
Katarina Edström
Hanna Nygren
Torbjörn Hegedus
Triggerfish:
Therese Öberg
Martin Eriksson
Anton Söderdahl
Panos Pagoulatos
Malin Svensson
Johan Möller
Valter Karlsson
Magnus Lewenhaupt