Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ytterligare offentligt uppdrag till Make Your Mark

Publicerad: 18 juni 2021, 08:37

Foto: Magnus Lepschi / Länsstyrelsen

Make Your Mark växer snabbast av alla Ahead Groups byråer. Nyligen gick de vinnande ur Naturvårdsverkets upphandling av kommunikationstjänster.


Ämnen i artikeln:

Make Your MarkNaturvårdsverketAhead Group

I november 2020 var regeringens stora utredning om den svenska skogen klar och sedan dess har frågan växt sig hetare än på länge. En av de mest omstridda punkterna gäller balansen mellan skogsindustri och bevarandet av fjällnära skog och biologisk mångfald. Naturvårdsverket är en av parterna i målet, och nu inleder myndigheten ett samarbete med Make Your Mark. Samarbetet inleds efter en offentlig upphandling och innefattar kommunikationstjänster i främst digitala kanaler. Uppdraget löper över 2 år med möjlighet till förlängning ytterligare 1+1 år.

– Det känns superroligt att få chansen att jobba med Naturvårdsverket och hjälpa dem att kommunicera de viktiga och högst aktuella frågor som finns på deras – och många andras – agenda i dessa tider, säger Jonas Terning, vd på Make Your Mark. Dessutom har ju Naturvårdsverket, precis som Make Your Mark, kontor i både Stockholm och Östersund vilket vi tror och hoppas kommer bidra till ett smidigt och ömsesidigt samarbete som kan involvera och engagera stora delar av såväl Naturvårdsverket som Make Your Mark.

Make Your Mark har det senaste året växt rejält, från 93 till 126 miljoner kronor i omsättning, och fått in kunder som Vattenfall, Försvarsmakten och Lidl.

– Det finns ett otroligt stort intresse och engagemang internt på Make Your Mark för att jobba med Naturvårdverket. Vi har en lång lista av medarbetare som har räckt upp handen och uttryckligen bett om att få jobba med detta. Ett roligt och starkt bevis på att de frågor som Naturvårdsverket arbetar med skapar ett stort engagemang och intresse, säger Alex Råberg, kundansvarig för uppdraget på Make Your Mark.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.