Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Yves Rocher väljer KAN som strategisk partner

Publicerad: 5 Oktober 2017, 09:17

Skönhetsvarumärket Yves Rocher väljer KAN som strategisk partner och outsourcar även en del av sin inhouse-avdelning till byrån.


Ämnen i artikeln:

KANByråval

Yves Rocher kommer de närmaste åren att expandera med en rad butiker i Sverige. De kommer även styra om sin strategi från postorder till mer fokus på butik och e-handel. Som ett led i den strategiska förändringen väljer man nu att inleda ett samarbete med digitala kommunikationsbyrån KAN. Yves Rocher kommer att outsourca sin inhouse reklamavdelning till KAN.

– Vi valde KAN för att byrån har kapacitet att kunna ta Yves Rochers kommunikation till en ny nivå vilket kommer att krävas för att lyckas med strategin, samtidigt som de som full-servicebyrå har kapacitet för att kunna hålla uppe den omfattande dagliga produktionen, berättar Yves Rochers vd Martin Barden.

Uppdraget löper enligt ett pressmeddelande "över flera år".

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

KANByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.