Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 14 juli 2016, 07:50
Uppsala Universitet.
Foto: Wikimedia Commons
Zellout är etta i ett ramavtal där Kärnhuset Järnfeldt Karlsson samt Hillmarketing också finns med.
Zellout fick högsta betyg i pitchen om universitetets kommunikation.
– Det som känns särskilt bra är att vi bedömts på en pitch som både är strategisk och väldigt kreativ. Vi vågade utmana i idén och i kanalval. Att Uppsala Universitet ger oss höga poäng för detta gör att vi tror vi på ett mycket bra och givande samarbete, kommenterar Ulrika Moström Ågren, vd på Zellout.
Uppsala universitet har omkring 6 500 anställda och 24 000 helårsstudenter. Ramavtalet gäller ett år, med möjlighet att förlänga ett år i taget i ytterligare tre år.
– Det ska bli fantastiskt kul att få jobba med Uppsalas starkaste varumärke. Uppsala Universitet är det som människor allra mest förknippar med Uppsala, i Sverige och ute i världen, säger Ulrika Moström Ågren.
Mårten Färlin