Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 24 februari 2015, 13:16
Zipwake
Foto: Pressbild
Inför den internationella lanseringen av Zipwakes helautomatiska system för båtplaning vänder sig företaget till varumärkes- och kommunikationsbyrån Brand Club.
Ämnen i artikeln:
HusqvarnaZipwake är ett svenskt företag som gör helautomatiska trimsystem som kan reglera båtarnas gångläge. I vår ska företaget lanseras på den internationella marknaden och med anledning av det tar Zipwake hjälp av varumärkes- och kommunikationsbyrån Brand Club. Uppdraget är att arbeta med Zipwakes varumärkesstrategi, visuella identitet, förpackningsdesign och övrig marknadskommunikation.
– Zipwake ligger teknologiskt i framkant och går på tvärs med många av de traditionella lösningarna i branschen, vilket vi givetvis ville framhäva och förstärka i positioneringsarbetet, säger Daniel Erixson, projektledare och varumärkesstrateg på Brand Club.
Niclas Olofsson är teknisk chef på Göteborgsbaserade Zipwake. Han kommenterar byråvalet i ett pressmeddelande:
– Lanseringen av Zipwake har skapat ett mycket stort intresse, både från potentiella kunder och media. Bland annat blev vi utsedda till den hetaste nya produkten våren 2015 av Vi Båtägare.
Husqvarna, Hans Andersson Recycling och By Rydéns är namn på några av Brand Clubs andra kunder.
Linnéa Kihlström
Ämnen i artikeln:
Husqvarna