Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Makro

Hållbarhetsexperten efter larmrapporten: Här är verktygen som kan hjälpa branschen att bidra till positiv förändring för klimatet

Publicerad: 10 augusti 2021, 13:27

Joel Lindefors, change director på Futerra: ”Utmaningen är att byråer eller marknadschefer inte sällan befinner sig långt från styrelserummen”.

I gårdagens rapport visade FN:s klimatpanel att klimatet förändras i snabb takt. För Resumé lyfter Futerras Joel Lindefors hur marknadsförare kan ändra sitt sätt att jobba för att minska klimatavtrycket: ”Det behövs ett gemensamt språk”.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetFuterraKlimatkrisen

Efter att uppgifterna hade cirkulerat i internationella medier under de senaste veckorna kom så rapporten från FN:s klimatpanel, (IPCC) under måndagen. De flesta analyserna var samstämmiga: Rapporten inrymde få nyheter,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News