Makro
Hållbarhetsexperten efter larmrapporten: Här är verktygen som kan hjälpa branschen att bidra till positiv förändring för klimatet
Publicerad: 10 augusti 2021, 13:27
Joel Lindefors, change director på Futerra: ”Utmaningen är att byråer eller marknadschefer inte sällan befinner sig långt från styrelserummen”.
I gårdagens rapport visade FN:s klimatpanel att klimatet förändras i snabb takt. För Resumé lyfter Futerras Joel Lindefors hur marknadsförare kan ändra sitt sätt att jobba för att minska klimatavtrycket: ”Det behövs ett gemensamt språk”.
Efter att uppgifterna hade cirkulerat i internationella medier under de senaste veckorna kom så rapporten från FN:s klimatpanel, (IPCC) under måndagen. De flesta analyserna var samstämmiga: Rapporten inrymde få nyheter,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.