Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Makro

IRM: Så mycket faller medieinvesteringarna under 2020

Publicerad: 11 Juni 2020, 08:16

IRM har publicerat sin prognos för 2020 och 2021. Coronautbrottet gör att reklammarknaden tappar miljarder.


Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarReklamIRM

Det nya coronaviruset har slagit hårt mot flera branscher och när IRM publicerar sin prognos för 2020 är den kraftigt nedskriven, även om institutet understryker att den framtida utvecklingen för mediemarknaden är högst osäker.

”Coronapandemins utveckling kommer att vara avgörande för huruvida läget kommer förvärras alternativt förbättras”, skriver IRM i ett uttalande.   

Under 2020 förväntar sig IRM en kraftig nedgång av medieinvesteringarna som totalt förväntas falla med -13,3 porcent i jämförelse med 2019, vilket motsvarar ett tapp på 5,3 miljarder kronor.

IRM:s första prognos för 2021 visar en viss återhämtning för den totala marknaden.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarReklamIRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.