Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Makro

Retailexperten: ”Branschen lärde sig ingenting av finanskrisen”

Publicerad: 28 april 2020, 12:40

Magnus Ohlsson jobbade under finanskrisen som marknadschef på Stadium och möbelföretaget EM.

Foto: Peter Jönsson

Det är konkursutförsäljning inom handeln och värre blir det. Hur kan butikerna agera för att överleva corona? Retailexperten Magnus Ohlsson förklarar vad som krävs.

Ämnen i artikeln:

RetailCoronaviruset

Billy Andersson

billy.andersson@resume.se


Torsdag före påsk. Klockan är fyra på eftermiddagen på Drottninggatan i Stockholm. Det är inte folktomt, som man kunde förvänta sig i smitthärden Stockholm, men med tanke på att det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev