Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rapporter

Coop har halverat medieinvesteringarna – upplever varumärkeslyft

Publicerad: 26 Maj 2020, 11:23

Livsmedelsjättarna väljer olika vägar, medan Coop i mars och april sänkt sina medieinvesteringar med över 50 procent är minskningen hos marknadsledaren Ica knappa tio procent. Samtidigt är Coop den livsmedelskedja som enligt Yougovs Brandindex de senaste månaderna stärkt sitt varumärke allra mest.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetICACoop

Coronakrisen har som ni vet slagit olika hårt mot olika delar av näringslivet. Bland de värst drabbade branscherna finns hela besöksnäringen, den upplevelsebaserade industrin och sällanköpshandeln medan livsmedelskedjorna sett stora

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetICACoop

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.