Rapporter
E-handlare generellt dåliga på att bygga lönsamhet: ”Att tänka på pris och frakt räcker inte”
Publicerad: 8 april 2022, 08:27
Foto: Tobias Tolvanen
Snabba leveranser, bra priser och enkel retur är inte tillräckligt för att vinna kunder och bygga varumärke inom e-handeln. Nej, det krävs fler och andra värden – det visar en ny studie från NoA, gjord av forskarna Niklas Bondesson och John Karsberg.
Niklas Bondesson är doktor och forskare i marknadsföring på Stockholms universitet. Tillsammans med John Karsberg, doktor i konsumentmarknadsföring på Handelshögskolan, har han tagit fram studien ”Nyckeln till lönsam e-handel”. Både
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.