Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Företagsledningar kan mindre än de tror om marknadsföring

Publicerad: 13 september 2021, 09:49

Foto: Tobias Tolvanen

Många företag når inte sin fulla potential, säger Niklas Bondesson, docent i marknadsföring, om en ny rapport. Dels saknas det kunskap på ledningsnivå, och dels ges marknadsföringen inte tillräcklig budget. ”Man är väldigt förtjust i det man tror är billiga genvägar, men sådana finns i princip inte.”


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerNoaRapportMarknadsföring

Niklas Bondesson är docent i marknadsföring och lektor på Stockholms universitet. Han har författat rapporten ”Varumärkesbyggande i obalans” i samarbete med NoA Consulting och Sveriges Annonsörer. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News