Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Kundlojaliteten minskar under pandemin: ”Miljarder är 'up for grabs'”

Publicerad: 19 april 2021, 12:17

Från vänster: Pepe Larsson, vd och strategichef på Smicker och Jan Ringsö, vd på Reaktion.

Foto: Press/Claudio Bresciani / TT

Pandemin har fått fler att utforska andra alternativ innan köp. Det är både en risk och en möjlighet för varumärken som vill bredda kundbasen. ”Det vi ser nu är ett skifte där företag kommer att lägga ner allt mer pengar för att ta hand om den befintliga kunden”, säger Jan Ringsö, vd på kommunikationsbyrån Reaktion.


Ämnen i artikeln:

InternetSmicker

17 procent av konsumenterna har blivit mer illojala under pandemin. Det innebär potentiellt att 1,3 miljoner svenskar utforskar fler alternativ innan köp.  

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

InternetSmicker

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.