Rapporter
Kundlojaliteten minskar under pandemin: ”Miljarder är 'up for grabs'”
Publicerad: 19 april 2021, 12:17
Från vänster: Pepe Larsson, vd och strategichef på Smicker och Jan Ringsö, vd på Reaktion. Foto: Press/Claudio Bresciani / TT
Pandemin har fått fler att utforska andra alternativ innan köp. Det är både en risk och en möjlighet för varumärken som vill bredda kundbasen. ”Det vi ser nu är ett skifte där företag kommer att lägga ner allt mer pengar för att ta hand om den befintliga kunden”, säger Jan Ringsö, vd på kommunikationsbyrån Reaktion.
17 procent av konsumenterna har blivit mer illojala under pandemin. Det innebär potentiellt att 1,3 miljoner svenskar utforskar fler alternativ innan köp.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.