Rapporter
Lägre emotionell styrka i Guldäggsvinnare: ”Priser är inte samma sak som kommersiell framgång”
Publicerad: 5 juli 2022, 11:00
Moodscores har jämfört filmerna ”Tillsammans igen” och ”Legionary delivery” med reklam i allmänhet.
När Moodscores analyserar den emotionella påverkan som uppmäts i reklam är Guldäggsvinnare på lägre sidan av spektrat. Enligt Fredrik Wallner, medgrundare på Moodscores, kan det i den kommande lågkonjunkturen bli viktigt att bredda paletten. ”Kommer bli viktigt för varumärken att krama ur budgeten och få emotionell påverkan.”
Moodscores är ett företag som analyserar hur människor uppfattar reklam vid ögonblicket man ser den. Inte om det får en att köpa produkten, eller om man minns reklamen efter en
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.