onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Lägre emotionell styrka i Guldäggsvinnare: ”Priser är inte samma sak som kommersiell framgång”

Publicerad: 5 juli 2022, 11:00

Moodscores har jämfört filmerna ”Tillsammans igen” och ”Legionary delivery” med reklam i allmänhet.

När Moodscores analyserar den emotionella påverkan som uppmäts i reklam är Guldäggsvinnare på lägre sidan av spektrat. Enligt Fredrik Wallner, medgrundare på Moodscores, kan det i den kommande lågkonjunkturen bli viktigt att bredda paletten. ”Kommer bli viktigt för varumärken att krama ur budgeten och få emotionell påverkan.”

Ämnen i artikeln:

GuldäggetNyheterCancerfondenLenovoBBDO NordicsKingReklam

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Moodscores är ett företag som analyserar hur människor uppfattar reklam vid ögonblicket man ser den. Inte om det får en att köpa produkten, eller om man minns reklamen efter en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev