Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Lägre emotionell styrka i Guldäggsvinnare: ”Priser är inte samma sak som kommersiell framgång”

Publicerad: 5 juli 2022, 11:00

Moodscores har jämfört filmerna ”Tillsammans igen” och ”Legionary delivery” med reklam i allmänhet.

När Moodscores analyserar den emotionella påverkan som uppmäts i reklam är Guldäggsvinnare på lägre sidan av spektrat. Enligt Fredrik Wallner, medgrundare på Moodscores, kan det i den kommande lågkonjunkturen bli viktigt att bredda paletten. ”Kommer bli viktigt för varumärken att krama ur budgeten och få emotionell påverkan.”


Ämnen i artikeln:

ReklamGuldäggetCancerfondenLenovoBBDO NordicsKingNyheter

Moodscores är ett företag som analyserar hur människor uppfattar reklam vid ögonblicket man ser den. Inte om det får en att köpa produkten, eller om man minns reklamen efter en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.