Rapporter
Prognoserna som visar hur svenska reklammarknaden kan påverkas av corona: ”En mörk bild”
Publicerad: 7 april 2020, 13:02
Redan innan coronavirusets utbrott spåddes för en sämre utveckling av svensk ekonomi, och därmed osäkerhet på reklammarknaden, under 2020.
Foto: Getty Images
Det är ännu svårt att överblicka hur coronaviruset kommer drabba den svenska reklambranschen, men flera undersökningar ger en indikation om att en dyster utveckling väntar. En färsk undersökning från Sveriges Annonsörer visar att 66 procent av annonsörerna redan har dragit ner sina medieinvesteringar – varav hälften kraftigt.
Ämnen i artikeln:
CoronavirusetSveriges AnnonsörerUndersökningSveriges MediebyråerMediebyråbarometernIRMHanna RiberdahlFöretagarnaI mitten av mars blev coronaläget i Sverige allvarligt och regeringen började införa restriktioner för att stävja smittspridningen, vilket förändrade och begränsade livet för många. Det har på kort tid
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.