Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rapporter

Prognoserna som visar hur svenska reklammarknaden kan påverkas av corona: ”En mörk bild”

Publicerad: 7 April 2020, 13:02

Redan innan coronavirusets utbrott spåddes för en sämre utveckling av svensk ekonomi, och därmed osäkerhet på reklammarknaden, under 2020.

Foto: Getty Images

Det är ännu svårt att överblicka hur coronaviruset kommer drabba den svenska reklambranschen, men flera undersökningar ger en indikation om att en dyster utveckling väntar. En färsk undersökning från Sveriges Annonsörer visar att 66 procent av annonsörerna redan har dragit ner sina medieinvesteringar – varav hälften kraftigt.


Ämnen i artikeln:

MediebyråbarometernUndersökningCoronavirusetSveriges MediebyråerHanna RiberdahlSveriges AnnonsörerFöretagarnaIRM

I mitten av mars blev coronaläget i Sverige allvarligt och regeringen började införa restriktioner för att stävja smittspridningen, vilket förändrade och begränsade livet för många. Det har på kort tid

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.