torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Prognoserna som visar hur svenska reklammarknaden kan påverkas av corona: ”En mörk bild”

Publicerad: 7 april 2020, 13:02

Redan innan coronavirusets utbrott spåddes för en sämre utveckling av svensk ekonomi, och därmed osäkerhet på reklammarknaden, under 2020.

Foto: Getty Images

Det är ännu svårt att överblicka hur coronaviruset kommer drabba den svenska reklambranschen, men flera undersökningar ger en indikation om att en dyster utveckling väntar. En färsk undersökning från Sveriges Annonsörer visar att 66 procent av annonsörerna redan har dragit ner sina medieinvesteringar – varav hälften kraftigt.

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetSveriges AnnonsörerUndersökningSveriges MediebyråerMediebyråbarometernIRMHanna RiberdahlFöretagarna

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I mitten av mars blev coronaläget i Sverige allvarligt och regeringen började införa restriktioner för att stävja smittspridningen, vilket förändrade och begränsade livet för många. Det har på kort tid

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev