Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Rapport visar: Konsumenterna känner inte igen Guldäggskampanjerna

Publicerad: 22 december 2021, 14:07

Dantes Heartbeats och Ketchupeffekten är två av de reklamfilmer som Göran Swahn och Fredrik Wallner på Moodscores har haft med i sin studie.

Det är inte reklamen som prisas av Guldäggets jury som påverkar konsumenten mest emotionellt, det visar mätningar från det svenska startup-företaget Moodscores som undersöker hur reklamfilmer får oss att känna.

Ämnen i artikeln:

GuldäggetUndersökning

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Prisvinnande reklamfilmer är inte de som skapar starkast känslomässiga avtryck hos konsumenten. Sambandet mellan reklamfilmerna med störst kommersiell framgång och de som belönas i reklamtävlingar är också svagt – och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev