Rapporter
Så lägger marknadsförare om strategin på grund av corona: ökat fokus på samhällsansvar
Publicerad: 15 april 2020, 12:54
Emma Storbacka, vd på data- och analyskonsulten Avaus.
Foto: Maja Brand / Getty Images
Coronapandemin driver på förflyttningen från traditionella till digitala kanaler, samtidigt ökar företagens satsningar inom samhällsansvar. Det visar en ny undersökning från Avaus och IAB Sverige. Emma Storbacka, vd på Avaus, tror samtidigt att många marknadschefer missar det momentum som coronakrisen innebär.
Data- och analyskonsulten Avaus har tillsammans med IAB Sverige genomfört en studie med 40 svenska marknadsförare på storbolag som bland annat Samsung, Gant, Mastercard och Klarna, för att ta reda
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.