Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rapporter

Så lägger marknadsförare om strategin på grund av corona: ökat fokus på samhällsansvar

Publicerad: 15 April 2020, 12:54

Emma Storbacka, vd på data- och analyskonsulten Avaus.

Foto: Maja Brand / Getty Images

Coronapandemin driver på förflyttningen från traditionella till digitala kanaler, samtidigt ökar företagens satsningar inom samhällsansvar. Det visar en ny undersökning från Avaus och IAB Sverige. Emma Storbacka, vd på Avaus, tror samtidigt att många marknadschefer missar det momentum som coronakrisen innebär.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetMedieinvesteringarStrategiIAB

Data- och analyskonsulten Avaus har tillsammans med IAB Sverige genomfört en studie med 40 svenska marknadsförare på storbolag som bland annat Samsung, Gant, Mastercard och Klarna, för att ta reda

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.