Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Rapporter
Publicerad: 31 Juli 2020, 06:40
Facebook slår analytikernas förväntningar under det andra kvartalet, och ökar intäkterna med 10 procent.
Ämnen i artikeln:
FacebookDet har varit en händelserik vår för Facebook, som både sett en tillströmning av nya användare – samt en bojkott från över 1000 annonsörer som protesterar mot hatiskt innehåll på sajten. Bland andra Adidas, Unilever och Verizon har dragit in sin marknadsföring från Facebooks plattform.
Det har dock inte stoppat intäkterna från att växa hos den sociala mediejätten. Enligt Ekonomiekot ökade Facebooks reklamförsäljning med 10 procent, till 18,3 miljarder dollar, under det andra kvartalet.
Tillväxten slår analytikernas förväntningar.
Antalet aktiva dagliga användare ökade med 12 procent jämfört med förra året, och är nu uppe i 1,79 miljarder användare.
”På senare tid ser vi tecken på normalisering i användartillväxt”, skriver bolaget i rapporten.
Ämnen i artikeln:
Facebook