Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rapporter

Trots bojkott – Facebooks reklamförsäljning ökar

Publicerad: 31 Juli 2020, 06:40

Facebook slår analytikernas förväntningar under det andra kvartalet, och ökar intäkterna med 10 procent.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Det har varit en händelserik vår för Facebook, som både sett en tillströmning av nya användare – samt en bojkott från över 1000 annonsörer som protesterar mot hatiskt innehåll på sajten. Bland andra Adidas, Unilever och Verizon har dragit in sin marknadsföring från Facebooks plattform. 

Det har dock inte stoppat intäkterna från att växa hos den sociala mediejätten. Enligt Ekonomiekot ökade Facebooks reklamförsäljning med 10 procent, till 18,3 miljarder dollar, under det andra kvartalet. 

Tillväxten slår analytikernas förväntningar.

Antalet aktiva dagliga användare ökade med 12 procent jämfört med förra året, och är nu uppe i 1,79 miljarder användare. 

”På senare tid ser vi tecken på normalisering i användartillväxt”, skriver bolaget i rapporten.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.