Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rapporter

Trots kravet från regeringen – här är spelbolagen som ökat sin marknadsföring mest

Publicerad: 6 November 2019, 14:20

Enligt regeringen har spelreklamen minskat med hela 44 procent sedan omregleringen av spelmarknaden. Det är dock långt ifrån alla som dragit i handbromsen – ATG och Svenska Spel fortsätter att gasa ordentligt. Socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi (S) vill gå vidare med att driva igenom en lagstiftning på området.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelArdalan ShekarabiLeo VegasATG

Igår tisdag höll socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi (S) presskonferens om det hett omdebatterade ämnet spelreklam. Sedan omregleringen av spelmarknaden trädde i kraft vid årsskiftet har den aggressiva marknadsföringen från spelbolag enligt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.