Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:
- Tekniken bakom och hur de programmatiska köpen utförs
- De vanligaste valutorna i programmatiska köp
- Trender, begrepp och framtidsspaningar
- Hur du kan använda data i ditt kreativa material för att nå rätt målgrupp i rätt tid
- Framtagandet av programmatisk plan
- Olika strategier för olika typer av kampanjer (branding vs performance)
- Viktiga frågor att ställa din programmatiska partner

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som arbetar med digital marknadsföring och behöver fördjupa sina kunskaper i programmatic ur ett köparperspektiv, till exempel:
- Marketing Managers
- Digitala specialister
- Brand Managers

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
– Goda kunskaper i hur programmatic fungerar och vad det innebär
– Färdigheter i att själv komma igång med att arbeta med programmatic

anmäl dig här

PROGRAM 

9.00-9.30 Välkommande och introduktion
-Introduktion och förväntningar på dagen
- Presentation av deltagare och kursledare 

9.30-10.30 Introduktion till programmatic
– Hur fungerar det egentligen?
– Skillnaderna mellan de traditionella medieköpen

10.30-10.45 Fika 

10.45-11.45 Det programmatiska ekosystemet
- Vi går igenom vilka de största teknikplattformarna, köparna och publicisterna är
- Hur olika system (DSP; Demand Side Platform, SSP; Supply Side Platform) samspelar för att hantera de programmatiska köpen
- Hur en publicist arbetar med sitt utrymme och annonsplaceringar, det så kallade vattenfallet

11.45-12.00 Quiz! Programmatiska myter
- Tre frågor att ta med sig för diskussion efter lunch 

12:00 Lunch

13:00 Diskussion

13:20 Data och målgrupper
- Hur utvärderas en programmatisk kampanj?
- Skillnaden mellan olika datakällor och hur de kan användas
- Creative Story Telling

15:00 Fika

15:15 Workshop – Att skapa en programmatisk plan
- Gruppövning 

16:45 Sammanfattning och framtidsspaningar 

17:00 Avslut

Anmäl dig här »

Information

  • Datum: 13 augusti 2017
  • Ort: Stockholm

Anmäl dig här »

 

 

KURSLEDARE

Programmatic

Erik Otterberg
Erik Otterberg har över 10 års erfarenhet av digital media och är idag VD och grundare av Trigger Company, som hjälper företag med strategier, hantering och optimering av sociala medier och köpt onlineannonsering. Innan Trigger Company jobbade Erik på Schibsted, där han bland annat var ansvarig för programmatic advertising för både sälj- och köpsidan.

Alla utbildningar