Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:
- Tekniken bakom och hur de programmatiska köpen utförs
- De vanligaste valutorna i programmatiska köp
- Trender, begrepp och framtidsspaningar
- Hur du kan använda data i ditt kreativa material för att nå rätt målgrupp i rätt tid
- Framtagandet av programmatisk plan
- Olika strategier för olika typer av kampanjer (branding vs performance)
- Viktiga frågor att ställa din programmatiska partner

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som arbetar med digital marknadsföring och behöver fördjupa sina kunskaper i programmatic ur ett köparperspektiv, till exempel:
- Marketing Managers
- Digitala specialister
- Brand Managers

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
– Goda kunskaper i hur programmatic fungerar och vad det innebär
– Färdigheter i att själv komma igång med att arbeta med programmatic

anmäl dig här

PROGRAM 

9.00-9.30 Välkommande och introduktion
-Introduktion och förväntningar på dagen
- Presentation av deltagare och kursledare 

9.30-10.30 Introduktion till programmatic
– Hur fungerar det egentligen?
– Skillnaderna mellan de traditionella medieköpen

10.30-10.45 Fika 

10.45-11.45 Det programmatiska ekosystemet
- Vi går igenom vilka de största teknikplattformarna, köparna och publicisterna är
- Hur olika system (DSP; Demand Side Platform, SSP; Supply Side Platform) samspelar för att hantera de programmatiska köpen
- Hur en publicist arbetar med sitt utrymme och annonsplaceringar, det så kallade vattenfallet

11.45-12.00 Quiz! Programmatiska myter
- Tre frågor att ta med sig för diskussion efter lunch 

12:00 Lunch

13:00 Diskussion

13:20 Data och målgrupper
- Hur utvärderas en programmatisk kampanj?
- Skillnaden mellan olika datakällor och hur de kan användas
- Creative Story Telling

15:00 Fika

15:15 Workshop – Att skapa en programmatisk plan
- Gruppövning 

16:45 Sammanfattning och framtidsspaningar 

17:00 Avslut

Anmäl dig här »

Information

  • Datum: 13 augusti 2017
  • Ort: Stockholm

Anmäl dig här »

Datum: 19 september 2017
Tid: 09.00–17.00 
Plats:  IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm
Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@resume.se
070 729 37 21

 

KURSLEDARE

May

Maya Garkusha
Maya Garkusha är Head of Programmatic på GroupM. Hon har mångårig erfarenhet av digital marknadsföring och har arbetat med bland annat sökmarknadsföring, paid social och nu programmatic. De senaste 5 åren har hon jobbat på byråsidan och innan dess på en prisjämförelsesajt i London. Hon är även ordförande för programmatic taskforce för IAB. 

Sarah

Sarah Dayan
Sarah Dayan är Product & Technology Manager på GroupM och har sex års erfarenhet inom digital annonsering varav de tre senaste åren inom programmatic, både från sälj- och köparsidan. Hon har erfarenhet av att ha arbetat med många stora svenska samt globala varumärken och arbetar idag mycket med att utbilda inom programmatic internt, hos kunder och i skolor. 

 

Alla utbildningar