En genomtänkt strategi för sökordsoptimering blir allt viktigare för att lyckas och få kunder och användare att hitta sajter och erbjudanden. Den här kursen ger dig fördjupad kunskap i hur du kan arbeta med sökmotoroptimering – SEO. Du kommer lära dig vilka optimeringsparametrar som styr vad i sökresultatet, hur Google och andra sökmotorer fungerar och behandlar webbsidor samt viktiga faktorer för optimal ranking i sökmotorerna.

DU FÅR LÄRA DIG:
– Grunderna i SEO
– Vilka sökord och vilket innehåll som rankas högt av sökmotorer och besökare
– Vilket innehåll en webbplats bör ha för att matcha kundernas sökbeteende
– Grunderna i teknisk SEO för att innehållet ska kunna hittas och rankas
– Viktiga optimeringsparametrar
– Vilka parametrar som styr vad som visas i sökmotorernas resultatlistor
– Hur SEO och content hänger ihop
– Hur ni når korrekt och relevant målgrupp 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som behöver kunskaper i SEO för att kunna optimera er närvaro på webben, förbättra er marknadsföring och öka er försäljning, till exempel:
– Marknadsförare
– Försäljningsansvariga
– Webbredaktör
– Kommunikatörer
– Webbstrateger
– Webbansvarig
– Inhouse-SEO:are
– Webbanalytiker

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska inneha goda praktiska och teoretiska kunskaper i sökmotoroptimering samt känna till hur du på bästa sätt kan tillämpa den kunskapen i din verksamhet.

anmäl dig här

PROGRAM

9.00-9.15 Presentation och introduktion
– Introduktion, presentation och förväntningar.

9.15-10.00 Sökmotoroptimering
– Vad är Sökmotoroptimering SEO? Varför är detta så viktigt idag?
– Hur fungerar sökmotorerna?
– Var bör ni finnas med?

10.00-10.15 Paus

10.15-12.00 Skapa relevant innehåll med insikter från sök
– Hur läser sökmotorerna text och innehåll på webbplatserna?
– Hur läser besökarna innehåll på webben?
– Hur kommunicerar vi tydligt till både besökare och sökmotorer och hur kan vi utforma innehållet för att säkerställa sökperspektivet och ranka högt i sökmotorerna? 

12.00 - 13.00 Lunch

13.00 – 14.45 Styr vad som visas i sökmotorerna för er webbplats och förstå kundens behov och sökbeteende
– Så styr ni vad som presenteras i sökresultatet när någon söker efter era tjänster och produkter
– Vikten av sökordsanalys och att arbeta med rätt sökord och fraser
– Praktisk övning
– Vikten av landningssidor (identifiera, prioritera, optimera)
– Praktisk övning
– Så skapar ni innehåll som besvarar kundernas behov och vad kan ni själva göra för att skapa engagerande och träffsäkert innehåll 

14.45 – 15.00 Paus

15.00 – 16.45 Optimeringsparametrar för webbplatsen, teknisk SEO, SEO-PR och utvärdering av SEO-insatser
– Genomgång av viktiga optimeringsparametrar för webbplatsen.
–  Vad bör ni ta i beaktande för att ranka högre i sökresultatet och få besökarna att göra det ni vill att de ska göra?
– Grundläggande teknisk SEO
– Vanliga fallgropar och hur ni undviker dessa
– Synka SEO med PR och övriga kanaler
– Hur mäter och utvärderar ni effekten av sökmotoroptimeringen 

16.45 - 17.00 Sammanfattning

Anmäl dig här >>

Information

Datum: 25 januari 2018
Tid: 09.00–17.00
Plats: Lundqvist & Lindqvist Klara strand, Klarabergsviadukten 90, Stockholm
Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@resume.se
070 729 37 21 

 

KURSLEDAREser

Rebecca Hansson
Rebecca Hansson är en av Sveriges främsta senior sökkonsult och VD på SESNordic. Hon har gedigen kunskap inom sökmotoroptimering, sökmarknadsföring och webbanalys med Google Analytics. Rebecca har idag över 14 års erfarenhet av teknikdrivna och integrerade sökstrategier för företag och organisationer och är en mycket uppskattad kursledare och presentatör. Rebecca är lika kunnig inom sitt område som hon engagerarat kan förklara komplexa ämnen på ett enkelt och tydligt sätt. 

 

Alla utbildningar