Dela sidan:

Det finns stora möjligheter att driva konvertering och försäljning genom att annonsera på Facebook och Instagram, givet att man vet vilka förutsättningar, begränsningar och tekniska lösningar som man bör använda. För att Facebook och Instagram (Instagram ägs av Facebook och annonserna skapas i samma verktyg och på samma sätt som på Facebook) ska bli plattformar som bidrar till ett ökat affärsvärde och konverteringar krävs en strategi för att nå rätt målgrupp med ett passande budskap.  

Denna utbildning syftar till att ge dig förståelse för hur Facebook och Instagram som digital annonsplattform fungerar och vad du behöver tänka på när du tar fram strategi, målsättning, val av annonsformat och budget.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Facebook- och Instagram-plattformarna med fokus på annonseringsmöjligheter
– Framtagande av annonseringsstrategi, målsättningar och planering 
– Val av annonsformat med fokus på olika målsättningar
– Hur du skapar innehåll som konverterar 
– En övergripande förståelse för bild-, video-, länk- och karusellannonser
– Strategi och förståelse gällande skapandet av olika målgrupper
– Möjligheten att nå attraktiva målgrupper genom att använda din existerande kund- eller användardata
– Facebook och Instagram framöver: trender, nya funktioner och användarbeteende
– Inspiration och insikter för att utveckla ditt arbete med Facebookannonsering
– Hur du skapar och optimerar kampanjer i Ads Manager
– Hur du analyserar ditt resultat

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
– Marknadschefer
– Social Media Managers
– Conversion Managers
– Webbredaktörer
– Site owners (med ansvar för betalda kanaler)
– E-handlare
– Paid Media Managers

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Utbildningen syftar till att ge deltagarna:
– Förståelse för Facebook och Instagram som kanaler
– God insikt i vilka val som ger effekt på Facebook- och Instagram-annonsering
– Förståelse för skillnaden mellan olika annonsformat
– Konkreta råd för framtagande av strategi och planering
– Insikt i skapandet av relevanta målgrupper
– Vägledning i målsättning, analys och optimering
– Förståelse för vilka annonsformat Facebook och Instagram premierar framöver

Anmäl dig här »

PROGRAM

09.00 Välkomnande och introduktion
–      Presentation av deltagare och kursledare
–      Genomgång av dagens agenda

09.15 Att driva försäljning via Facebook och Instagram
–      Introduktion av Facebook och Instagram som plattform
–      Definiera rätt målsättning kopplat till ditt syfte
–      Att välja KPI:er 

10.15 Kaffe 

10.35 Strategi och innehåll
–      Strategi och arbetsmetodik för annonsering
–      Hur du skapar innehåll som konverterar
–      Genomgång av olika annonsformat (bild-, video-, länk- och karusellannonser)

11.30 Lunch

12.30 Facebookannonsering i praktiken
–      Skapa olika målgrupper
–      Genomgång av olika spårningsmöjligheter
–      Framtagandet av Facebook Pixel
–      Gemensamt sätta upp en kampanj i annonsverktyget Ads Manager 

15.00 Kaffe

15.15 Annonsering som ger effekt
–      Hur du optimerar dina kampanjer
–      Hur du analyserar och utvärderar ditt resultat
–      Gemensamt case: från strategi till analys   

16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning

 

Information

  • Datum: 17 januari 2019
  • Tid: 09.00–17.00
  • Plats: Waterfront, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm
  • Pris: 8 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE

Amalia 
Amalia Thoors
Amalia Thoors är chief marketing officer och partner på Ingager, som hjälper företag att skapa konkreta resultat på Facebook och Instagram. Hon har varit verksam inom marknadsföring i sociala medier under de senaste sex åren och är idag en av Sveriges mest erfarna personer inom området. Med erfarenhet från att ha arbetat med kreativa och affärsdrivande projekt för över 120 olika europeiska varumärken har Amalia lösningar och förslag på de flesta utmaningar inom social media.  

 

Vad tyckte tidigare deltagare?

”Kursen var helt fantastisk. Vilka kompetenta och engagerade föreläsare!”

Åsa Horn, AD/projektledare, StudioArt Print Dalarna AB 

 

annonsera på facebook

”En mycket bra kurs - tydligt och lätt och ta till sig. Kursledarnas kompetens var riktigt imponerande."

Sofia Green, Art Director, StudioArt Print Dalarna AB

 

Alla utbildningar