Konkurrensen  inom content-området hårdnar. Alla gör ”5 sätt att bli bättre på någonting”-artiklar. Men genom att skapa bättre förståelse för era kunders utmaningar kan du och ditt företag lära er att producera och paketera innehållet på rätt sätt för att nå igenom content-bruset.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Hur du tar reda på kundernas utmaningar – och besvarar dem med relevant innehåll
– Journalistiska metoder och grepp som går att använda inom content marketing
– Hur du genomför intervjuer
– Hur du paketerar och presenterar innehåll
– Hur du skapar relevant innehåll i olika delar av den så kallade säljtratten
– Massor av övningar för att du snabbt ska kunna komma igång att själv producera innehåll som kunderna gillar

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som arbetar med eller är ansvariga för content media, till exempel:
– Marknadschefer
– Kommunikationschefer
– Content media-ansvariga
– Försäljare som behöver förstå hur man med content marketing kan öka försäljningen
– VD:ar som vill öka inflödet av leads till företaget 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
– Få verktyg för att ta reda på och besvara kundernas utmaningar
– Bli en bättre och mer relevant content-producent
– Få konkreta och lättanvända grepp för att locka till läsning eller tittning av content

 

anmäl dig här

 

PROGRAM

09.00    Välkomnande och introduktion
– Introduktion till dagen och presentationsrunda.
– Inledning: Trängseln inom content – därför måste ni vara bra 

09.15    Förståelse för kundernas utmaningar
– Vi går igenom varför det är viktigt att förstå kundernas utmaningar
– Övningsuppgift kundförståelse 

10.00    PAUS 

10.15    Vinkel och krok – vad är det? Journalistiska  grundfrågorsom förbättrar din story
– Genomgång av hur man kan använda sig av vinkel och krok i content marketing
– Övningar på vinkel och krok 

11.00    Gör ditt innehåll relevant
– Så skapar ni innehåll som besvarar kundernas utmaningar
– Övningar för att adressera kunders utmaningar och hitta relevans – så besvarar du dina kunders verkliga utmaningar 

12.00    LUNCH

13.00   Journalistiska grepp – som du kan tjuvlåna
– Övningar för att hitta och använda dessa grepp
– Intervjuteknik – för att hitta rätt vinkel och krok
– Övning i att intervjua och arbeta med journalistiska grepp 

15.00    PAUS

15.30    Presentation – lika viktigt som vinkel och krok
- Genomgång av olika presentationsformer
- Orka gå ett steg längre – presentationer som verkligen gör skillnad
- Olika kanaler – och därmed lämpliga presentationsformer
- Övningar presentationsformer

16.45    Sammanfattning 

17.00    Avslut

Anmäl dig här >>

Information

Datum: 1 juni 2017
Tid: 09.00–17.00
Plats:  Mindset Konferens, Mäster Samuelsgatan 60, Stockholm
Anmälningsavgift: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Ytterligare kurstillfälle: 26 april 2017>>

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
070 729 37 21 

KURSLEDARE

Content marketing 
Jörgen Lindqvist
Jörgen Lindqvist, tidigare chefredaktör på Computer Sweden och IT24, driver byrån Content Analytics. Han har över femton års erfarenhet som chefredaktör och redaktör och har lång erfarenhet av att leda seminarier, rundabordssamtal och kurser. Du hittar hans blogg om content markering på Resume.se här.