Dela sidan:

Digitaliseringen har skapat helt nya kommunikationsmöjligheter, men samtidigt ett tätare mediebrus som är mer svårgenomträngligt än någonsin. För att nå fram till din målgrupp krävs det att du skapar innehåll som är efterfrågat, underhållande och övertygande. Det är ingen enkel uppgift och dagligen spenderas många contentkronor med utebliven effekt.

I denna handfasta heldagskurs får du kunskapen, processerna och inspirationen som behövs för att lyckas.

DU FÅR LÄRA DIG ATT:
–      Skapa innehåll som målgruppen vill ha genom att lära känna mottagarna och sätta deras behov i fokus
–      Ta fram personas
–      Hitta starka berättelser genom att bevaka din bransch och analysera data
–      Välja vinkel och intervjuperson
–      Göra intervjuer
–      Förvandla anteckningar till text
–      Skriva för att engagera
–      Anpassa innehållet efter kanal – till exempel webb, sociala medier och nyhetsbrev
–      Återanvända och ompaketera material
–      Sökmotoroptimera artiklar

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som arbetar med eller är ansvarig för content marketing.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du ska få med dig kunskapen, processerna och inspirationen som behövs för att kunna skapa innehåll som ger effekt – för ditt företags målgrupp, affär och varumärke.

Anmäl dig här »

PROGRAM:

09.00–09.30 Välkomnande och introduktion 
– Presentation av kursledare och deltagare
– Dagens program
– Styrkan med storytelling 

09.30–10.45 Skapa innehåll mottagaren vill ha
– Hur du lär känna målgruppen för ditt innehåll
– Ha mottagarens behov i fokus
– Hur du får effekt genom att överraska
– Möt mottagaren där den befinner sig på köpresan 
– Övning: Ta fram en persona 

10.45–11.00 Fikapaus

11.00–12.30 Så hittar du berättelsen
– Håll koll på vad konkurrenterna pratar om 
– Låt statistik avgöra vilket innehåll som fungerar
– Gör research
– Välj vinkel och intervjuperson
– Säkra relevans och mix med en redaktionskalender

12.30–13.30 Lunch

13.30–15.00 Konsten att producera bra innehåll
– Intervjuteknik
– Gör text av intervjun
– Strukturera för uppmärksamhet
– Text, rörlig bild, foto, ljud – innehållstyper och trender
– Kvalitet framför kvantitet

15.00–15.15 Fikapaus

15.15–16.30 Paketera för att engagera
– Maximera berättelsen
– Webb, sociala medier, nyhetsbrev – anpassa innehåll efter kanal
– Snabbproducera genom att återanvända och ompaketera
– Sökmotoroptimera för räckvidd
– Övning: maximera en berättelse 

16.30–17.00 Sammanfattning och avslutning

Information


Anmäl dig här »

 
KURSLEDARE

Moa

Moa Thorsell
Moa Thorsell har en bakgrund inom journalistik med erfarenhet av såväl tidning, magasin, webb, tv som radio. För sex år sedan gav hon sig in i kommunikationsvärlden och har ansvarat för intern och extern kommunikation på Bonnier Tidskrifter och digitala kanaler på stiftelsen Berättarministeriet. I dag är hon projektledare på contentbyrån Appelberg och har bland annat arbetat med kunder som Tele2 och Teknikföretagen.

 

Alla utbildningar