Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Event och möten i praktiken – så lyckas du

Kundupplevelse

Detta är en praktiskt inriktad kurs för dig som planerar och genomför alla typer av event och möten, till exempel konferenser, kundmöten, galor, interna konferenser eller andra kommersiella möten. Du får lära dig lära dig hur du skapar lyckade event som går hand i hand med era syften, vilka event som passar för olika ändamål, projektledning, budgetering, upphandling av leverantörer och hur du mäter värdet av dina event.

Om utbildningen

Nyckeln till ett lyckat event sitter i detaljerna. Att varje enskild detalj fungerar skapar en minnesvärd helhet. Denna utbildning lär dig hur du planerar och genomför ett lyckat event från start till mål.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Vad är ett event – definitioner av event, möte, event marketing, konferens och kongress, vilka eventformer som passar olika syften.
  • Hur du tar fram eventets syfte och med syftet som ledstjärna får vägvisning genom hela processen och hjälper dig att skilja bra idéer från dåliga
  • Målsättning av event
  • Hur du säkerställer innehållet, renodlar och får innehållet att rimma med målen
  • Budgetering
  • Styrdokumenten och hur de används: projektplan, produktionsplan och körschema
  • Uppföljning och mätning av resultatet

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som arrangerar event eller andra kommersiella möten, till exempel interna konferenser, större eller mindre kundmöten, galor eller andra publika event.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Efter utbildningen ska deltagaren ha kunskaper i att:

  • Strukturera arbetsuppgifterna, kunna ta emot och förstå briefen eller uppdragsbeskrivningen och strukturera upp den till ett genomförbart event.
  • Ta fram de styrdokument som eventet behöver – projektplan, produktionsschema och körschema. Vad är det för skillnad på dessa dokument, hur ska man tänka när man gör dem och hur hjälper de till att skapa det klockrena eventet.
  • Målsätta eventet. För att veta om du är framgångsrik behöver du sätta mål. Men hur sätter man mål på ett möte eller ett event? Hur kan vi använda målen för att säkerställa eventprocessen?
  • Göra en budget. Hur ska du tänka när du budgeterar, vilka kostnader glöms oftast bort och hur kan du säkra att du håller budget? Hur kan du använda budgeten som ett styrdokument?

Utbildningen genomförs i samarbete med Di Akademi.

Dela kursen

Program

09:00 Välkommen och introduktion

  • Hej och välkommen
  • Kort presentation av föreläsaren och erfarenheter
  • Deltagarna presenterar sig kort, fokus på erfarenheter
  • Genomgång av dagens schema

09:30 Eventets grunder