Dela sidan:

Att ständigt vara uppkopplad och kunna söka i sökmotor efter all slags information, från livsråd till erbjudanden, har förändrat människors vardag. Möjligheterna för dig som annonsör att träffsäkert nå dina kunder har aldrig varit större. Genom Google når du personer som aktivt visar intresse för produkter och tjänster och sannoliheten är stor att de väljer något av de alternativ som kommer upp när de söker. Genom att optimera dina Google-annonser så har du goda möljigheter att ta marknadsandelar väldigt kostnadseffektivt. 

Under denna heldagsutbildning får du lära dig vad du som annonsör ska göra för att lyckas bättre med din marknadsföring i sökmotorer.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Hur du skapar en strategi för sökmarknadsföring
– Hur du sätter upp sökkampanj
– Hur du väljer rätt sökord
– Olika annonstyper och annonstillägg
– Planering av kampanjbudget och sökordsbudgivning
– Optimering av sökkampanj
– Sökordsval och matchningstyper
– Annonskopia och format
– Mätning av resultat av sökkampanj

UTBILDNINGEN RIKTAR TILL:
Alla som arbetar med eller ansvarar för annonsering och marknadsföring i digitala kanaler, till exempel dig som:
– Vill ha spetskompetens i annonsering i sökmotorer
– Vill planera annonsering i sökmotorer
– Vill förstå hur köpet av sökord fungerar i detalj
– Vill optimera kampanjer för att maximera resultat
– Vill mäta vilken effekt en sökkampanj levererar
– Vill kunna best practice och hur du maximerar effekt i en sökkampanj 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Utbildningen syftar till att du ska lära dig att:
– Planera och skapa framgångsrika sökkampanjer.
– Optimera sökkampanjer för maximal effekt
– Utvärdera effekter av sökkampanjer

Anmäl dig här »

PROGRAM 

09.00 Välkomnande 

09.15 Sökmotormarknadsförings roll och strategi
– Introduktion till Google
– Sökmotorns roll som marknadsföringskanal
– Så skapar du en strategi för sökmarknadsföring 

10.30 Fika

10.45 Skapa framgångsrika sökkampanjer
– Best practices för framgångsrika sökkampanjer
– Välj sökord rätt
– Skriv optimala annonser
– Olika annonstyper
– Olika annonstillägg 

12.00 Lunch

13.00 Optimering
– Identifiera och applicera förbättringsmöjligheter
– Vad är Quality Score
– Hur funkar budgivning hos Google
– Effektivisering av sökord, annonser bud, 

14.30 Paus

14.45 Mätning, analyser och insikter
– Identifiera och använda relevanta statistik
– Utvärdera status av kampanjerna
– Göra analyser om leveransen och få insikter till affären 

16.15 Summering och avrundning
– Framtidsspaningar
– Inspiration
– Case 

17.00 Kursen avslutas

Information


Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE

adwords
Rafael Araujo
Rafael Araujo är operativ chef för performancebyrån Quisma, som är en del av GroupM och världens största köpare av AdWords. Rafael har 15 års internationell erfarenhet inom digital marknadsföring och sökmotorannonsering. Idag är han huvudansvarig för ett team av specialister och som gör sökordsaleveransen åt några av Nordens största annonsörer. 

adwords
Daniel Berquist
Daniel Berquist är Key Account Manager hos Quisma. Han har mångårig erfarenhet inom sökmarknadsföring och försäljning samt är ansvarig för några Quismas största kunder i Sverige, Norge och UK. 


 

Alla utbildningar