Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Growth marketing mindset, ett strategiskt tankesätt för att skapa digital tillväxt genom att arbeta datadrivet och snabbfotat
  • Hur du kan använda verktyg som SEO, sociala medier, Google Analytics och e-postmarkndsföring för att analysera data och agera på dessa
  • Hur du kan arbeta med konverteringsoptimering och skapa bättre resultat
  • Processer och verktyg för att förbättra digital marknadsföring och arbeta mer effektiv i tillväxt-drivna team. 
  • Hur produktutveckling kan samverka med marknadsföring genom growt marketing
  • Hur du kan arbeta med experiment, innovation och tester för att nå bäst resultat
  • Data story-telling: hur du kan visualisera och presenterar data
  • Data-driven marknadsföring
  • Att sätta mål för arbetet med digital marknadsföring

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som arbetar med digital marknadsföring. 

L MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:

  • Tankesätt och metoder som lär dig skapa digital tillväxt
  • Verktyg för att testa, experimentera och optimera digital marknadsföring
  • Lära dig att samla in data och presentera på ett effektivt och inspirerande sätt
  • Kunskap att inspiration för att driva ditt team mot att jobba med growth marketing
Anmäl dig här »

PROGRAM 

DAG 1

09.00 Välkomnande och introduktion
Introduktion till Growth marketing

09.15 Growth Mindset

  • Growth mindset ett förhållningssättet som ger tillväxt
  • Modeller och metoder för att förbättra och förstå samarbetet mellan marknadsföring och produktutveckling

10.15 Kaffe 

10.30 Growth Marketing
Så här optimerar du din digitala marknadsföring för tillväxt. Genomgång av olika kanaler som sociala medier, blogg, CRM, nyhetsbrev, hemsida, digital annonsering för att lära dig hur du kan förbättra ditt sätt att jobba för att bättre förstå dina kunder och skapa digital tillväxt.

12.0    Lunch

13.00-15.00 Konverteringsoptimierng
Vi går igenom praktiska metoder för optimering, studerar vikten webbpsykologi för bättre konvertering och lär oss utföra A/B-testning för att kunna skapa bättre mer användarvänliga digitala upplevelser som bidrar till tillväxt. Du kommer att lära dig hur du formulerar hypoteser, utför tester och experiment för att bättre förstå hur din produkt och marknadsföring kan samverka för att skapa tillväxt. 

15.00 Kaffe

15.30 Growth Marketing Toolbox 1
Introduktion av tjänster och metoder för att jobba mer effektivt med growth marketing och tillväxt. Du får en introduktion till tjänster som Google Tag Manager och Hotjar och metoder som consumer journey mapping och sökordsanalys.

16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut 

 

DAG 2

09.00 Välkomnande och introduktion
Sammanfattning av dag 1 och frågor

09.15 Att jobba praktiskt med growth
Praktiskt tillämpning av AAARRR-modellen (Awareness, Acquisition, Activation, Revenue, Retention och Referral), en modell som används av många startups och som tar upp fem faser att fokusera på för att skapa tillväxt. Under passet kommer vi att gå igenom hur man ska tänka strategiskt i varje fas, vilka kanaler och funktioner man kan använda och hur du kan optimera ditt arbetssätt för mer fokus på tillväxt.

10.15 Kaffe

10.30 Datadriven marknadsföring
Lär dig möjligheterna med data-driven marknadsföring, vilka metoder man kan använda och hur man jobbar mer data-drivet inom marknadsföring 

11.30 Hur mäter man marknadsföring?
Hur sätter man upp KPIer, hur mäter man och hur analyserar man data för att förbättra sin marknadsföring och produkt.

12.00 -13.00 Lunch

13.00-15.00 Data-storytelling
Under det här passet får du lära dig hur du samlar in, strukturerar och framförallt presenterar data på ett sätt som möjliggör nya insikter, genererar idéer och engagerar ditt team. Inom growth marketing läggs också stor vikt på att kunna presentera och visualisera data på ett sätt som bidrar till att fler förstår datan och att team kan jobba på ett inkluderande och effektivt sätt. 

15.00 Kaffe

15.15 Growth Marketing Toolbox 2
Introduktion av processer och metoder för att sprida ett growth mindset i ditt team och tillsammans jobba mer fokuserat på tillväxt. Vi kommer att gå igenom metoder som rapid experimentation, value proposition och idéprioritering. 

16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor /avslut

Information

  • Datum: 24 september - 25 september 2019
  • Tid: 09.00–17.00 (båda dagarna)
  • Plats: Stockholm City
  • Pris: 17 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:             Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE

Kurs i growth marketing

Lydia Kellam
Lydia Kellam driver Kellam Communication och har över tio års erfarenhet inom digital strategi, growth marketing och content-strategi. Hon började sin karriär i New York då hon arbetade med digital marknadsföring för företag som NBC Universal. Lydia har jobbat med företag som SAS, SVT, Soundtrap, Artsy, WWF och Tobin Properties och byråer som House of Radon, Making Waves och Prime.

Kurs i growth marketing

Carl Lager

Carl Lager är Growth Manager på startupen Hedvig där han jobbar med företagets digitala marknadsföring, business intelligence och att hitta nya tillväxtkanaler. Han har under de senaste åren jobbat på företag som Spotify, Natural Cycles och Soundtrack Your Brand med att lansera tjänster på nya marknader genom growth marketing. Carls expertis är data-storytelling och hur du kan använda data för att fatta strategiska beslut inom marknadsföring och affärsutveckling.

Alla utbildningar