Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:

1. Webbpsykologi och psykologiska insikter
Hur du kan använda olika psykologiska principer och webbpsykologi för att skapa en bättre upplevelse för dina besökare och öka motivationen att konvertera.

2. Testverktyget Google Optimize 
Hur du kan använda dig av Google Optimize för att själv ta fram A/B-tester

3. Att arbeta med kvalitativ data
Hur du kan samla in kvalitativ data för att bättre förstå varför besökare beter sig som de gör på er site. Bland annat kommer vi gå igenom heatmap verktyget hotjar samt testa på att genomföra egna användbarhetstester. 

4. Att arbeta med hypoteser
Hur du utifrån data och psykologiska principer tar fram psykologiska hypoteser för vad du ska testa

5. Google Analytics för konverteringsoptimering
Hur du kan ta fram rapporter i Google Analytics för att hitta lågt hängande frukt att optimera

6. Att ta fram en steg för steg-process
Hur du sätter upp en steg för steg-process för att arbeta metodiskt med konverteringsoptimering 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som behöver lära sig mer om hur de kan optimera sajter och appar för att konvertera bättre, till exempel: 
– Marknadsförare och kommunikatörer
– Webbredaktörer 
– UXare  

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få kunskaper och färdigheter i att själv arbeta med konverteringsoptimering 

Anmäl dig här »

Information

  • Datum: 6 mars 2017
  • Ort: Stockholm

Anmäl dig här »

Datum: 30 maj 2017
Tid: 09.00–17.00 
Plats:  Conversionista, Luntmakakargatan 34, Stockholm
Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@resume.se
070 729 37 21 

KURSLEDARE

konverteringsoptimering

Ida Kjelldahl
Ida Kjelldahl är Conversion Specialist och Skill Lead på Outfox och arbetar med digital analys och konverteringsoptimering. Hon brinner för att använda data för att hjälpa företag att bättre förstå sina besökare och att skapa processer som hjälper kunder att bli datadrivna. Ida har en lång erfarenhet av att hålla utbildningar och workshops inom både digital analys och konverteringsoptimering.

Alla utbildningar