UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Webbpsykologi: Vad du tror att dina användare gör på sajten, vad de själva tror att de gör och vad de egentligen gör är helt skilda saker. Vi går igenom hur hjärnan fungerar online.
– Verktyg för att identifiera beteenden, bland annat Google Analytics, eye tracking, session replay tools, A/B-testningsverktyg med flera.
– A/B-testning: Det effektivaste verktyget för optimering är A/B-tester om det hanteras rätt. Vi går igenom hur du ska göra och vilka de vanligaste fallgroparna är.

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som vill lära dig mer om konverteringsoptimering och komma igång med att göra sajten till en datadriven affärsmotor. 


MÅL MED UTBILDNINGEN:
Målet med utbildningen är att du som deltagare ska: 
– Förstå varför besökare beter sig som de gör online och utifrån det kunna formulera förbättringshypoteser 
– Kunna använda en strukturerad metod för att skapa hypoteser, ta fram A/B-tester och följa upp resultat, vilket ger ny data och nya insikter
– Få kunskap om vilka konverteringsverktyg som finns och vilka verktyg som passar var, när och hur
– Förstå grunderna i A/B-testning och vilka misstag som du bör undvika
– Ha med dig en handlingsplan hem för att komma igång med konverteringsarbetet och egna AB-tester 

anmäl dig här

PROGRAM 

09.00 Webbpsykologins grunder – så fungerar hjärnan online
Under det här passet går vi igenom hur hjärnan fungerar online,hur du skapar innehåll och flöden som spelar på grundläggande motivationsfaktorer. Du får lära dig vilka digitala upplevelser som passar dina användares beteenden. Hur man ökar motivation och minskar friktion.

10.05 Förmiddagspaus & fika

10.20 Konverteringsoptimeringens grundstenar
Här kollar vi på:
– Varför du idag måste optimera utfallet från din webb
– Se vilka resultat som är möjliga att uppnå
– Hur har andra gjort? Vad kan vi lära oss av det?
Vi varvar praktik och teori

12.00 Lunch

13.00 Konverteringsoptimerarens verktygslåda
Under detta pass går vi igenom både kvalitativa och kvantitativa verktyg och varför du måste kombinera de båda. Det inkluderar verktyg som:
– Google Analytics
– Eye tracking
– Session replay tools
– Heatmap tools med mer
Vi varvar praktik med teori.

14.15 Beprövad metod för optimering.
Vi går igenom ”Optimization Wheel” – en beprövad metod som kursledaren själv jobbar efter och har använt i över 500 projekt. Metoden kommer att hjälpa dig i ditt konverteringsarbete.
 
14.30 Eftermiddagspaus & fika 

14.45 Introduktion till A/B-testning
– A/B-testningens grunder
– Vad du behöver för att kunna A/B-testa
– Vad, när och hur du ska A/B-testa
– Cases: Hur har andra gjort och vilka resultat har andra fått?
– Så skapar du dina testhypoteser
– Så testar du dina egna hypoteser

16.00 Nästa steg – prioritera, planera och sätta testsplan
Under detta avslutande pass får du lära dig att prioritera, planera och sätta grunderna till din egen tidsplan

16.45 Sammanfattning och avslut

17.00 Kursen avslutas

Anmäl dig här >>

Information

Datum: 30 maj 2017
Tid: 09.00–17.00 
Plats:  Conversionista, Luntmakakargatan 34, Stockholm
Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@resume.se
070 729 37 21

 

KURSLEDARE

Konvertering
John Ekman
John Ekman är grundare av Conversionista! och Sveriges främsta konverteringsexpert. Han är en mycket eftertraktad och erfaren kursledare och keynote speaker på stora konferenser. John har lång erfarenhet av att optimera affärsutfallet för online-företag och har tidigare haft ledande befattningar på bland andra Icon Medialab, Net Entertainment och Betsson.