Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Kundlojalitet och CRM – så får du trogna kunder i en datadriven värld

Kundupplevelse, Medieval & marknadsstrategi

Digitalisering och likriktning i utbuden gör att kundlojaliteten sjunker och kunderna känner sig allt mer fjärmade från företag och varumärken. För att öka kundlojaliteten krävs en bättre kundupplevelse. En av de viktigaste faktorerna för att lyckas är att marknadsföringen är relevant för varje enskild kund. Den här utbildningen handlar om hur du kan arbeta strategiskt med CRM i en datadriven värld och öka kundlojaliteten genom kundinsikt, arbeta omnikanal och använda marketing automation för att öka relevansen i mötet med kunden. Du får lära dig hur du kan fokusera på din befintliga kundbas, lära känna deras beteenden och segmentera och skapa differentierade erbjudanden.

Om utbildningen

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Trender inom CRM och kundojalitet
  • Hur du bygger en kundlivscykel som säkrar att du behåller kunden över tid
  • Hur du kan stärka och utveckla relationen till dina befintliga kunder
  • Hur du kan arbeta med emotionell kundlojalitet (till exempel i vilken utsträckning man rekommenderar ett företag till andra) och beteendemässig kundlojalitet (till exempel hur mycket man verkligen köper av ett företag)
  • Hur du kan mäta CRM- och kundlojalitetsarbetet
  • Hur du kan arbeta med marketing automation och ett ekosystem för omnikanalmarknadsföring
  • Hur du kartlägger kunden och dess beteenden och därigenom ha tillgång till relevant data för ditt lojalitetsarbete
  • Hur du genom ökad kundinsikt kan segmentera och skapa differentierade erbjudanden
  • Hur du kan öka relevansen i marknadsföringen genom en prediktiv analys och förutse kundbeteenden
  • Hur du internt integrerar marknad, sälj och service i din kundkommunikation 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Utbildningen riktar sig till dig som vill förbättra arbetet med CRM och kundlojalitet och skaffa dig en övergripande förståelse för hur olika perspektiv hänger ihop, till exempel:

  • Marknadschefer och marknadsförare
  • CRM– och loyalty– ansvariga
  • Ledningsgrupper
  • Dig som arbetar med customer experience eller customer insight
  • Affärsutvecklare
  • Marketing automation-experter

MÅL MED UTBILDNINGEN: 
Att du som deltagare ska få:

  • Fördjupad förståelse för arbete med CRM och kundlojalitet och hur det kan stärka er affär
  • Färdigheter i att sätta mål och räkna på CRM och lojalitetsarbetet
  • Verktyg, metoder och strategier för hur du själv kan arbete med CRM
  • Inspiration från best practise och case

Utbildningen genomförs i samarbete med Di Akademi.

Dela kursen

Program

DAG 1

09.00-09.30 Välkomnande och Introduktion

  • Introduktion till dagen
  • Mål och syfte