Dela sidan:

Kundupplevelsen får allt större betydelse för konsumenter i sina val av produkter och tjänster. Allt fler kunder kan tänka sig att betala mer om upplevelsen är bättre än hos konkurrenten och mycket talar för att det framöver, i ännu högre utsträckning, kommer att vara den upplevelse som varumärken lyckas ge sina målgrupper som skiljer dem åt. Och förutom den ekonomiska uppsidan av att skapa en meningsfull upplevelse så innebär det också en möjlighet att berika människors liv och bidra till deras livskvalitet.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Hur upplevelseekonomi och upplevelsedesign fungerar
– Vad det är som skapar meningsfulla upplevelser för kunden
– Hur du analyserar vilket upplevelsevärde ni har i ert varumärke och marknadsföring som gör att kunderna kan vara beredda att betala mer hos er än hos konkurrenten, och dessutom berätta om er för andra
– De viktigaste parametrarna för att attrahera framtidens konsumenter, till exempel vilka budskap och aktiviteter som skapar värde bortom själva produkten.
– 10 spelregler för framgångsrika upplevelseföretag. Vad du måste tänka på om du vill skapa en helhetsupplevelse.
– Kreativa metoder för att förhöja upplevelsen via kommunikation, handling och beteende
– Processmodell för upplevelsedesign och innovation
– Inspiration genom goda exempel från olika branscher 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Företagsledare, marknadschefer, marknadsförare, affärsutvecklare och andra som vill lyckas genom fokus på kundupplevelsen. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska kunna:
– Skapa ett större värde för dina kunder med ett starkare upplevelsefokus
– Designa och implementera konkreta idéer och åtgärder för att förhöja kundupplevelsen
– Få bättre gehör internt genom att bli experten på kundupplevelser
– Få högre mening med ditt marknadsföringsarbete till vardags

Anmäl dig här »

Program

9.00 Varför är en tydlig helhetsupplevelse så viktig?
– Introduktion till ämnet och byggstenarna i upplevelseekonomin
– Vad krävs för att nå igenom bruset när reklamtröttheten ökar?
– Varför värderar konsumenter upplevelser framför konsumtion?
– Konsumenterna går från att köpa vad du säljer till att köpa vad du står för. Vad händer när konsumenterna ställer allt högre krav på det?
– Hur ser du till att göra marknadsföring som gör skillnad, för konsumenten, företaget och samhället i stort? 

9.30 Kundresan – de viktigaste beröringspunkterna för ditt företag och hur de påverkar upplevelsen för dina kunder
– Här får du handledning att utveckla din egen kundresa och vilka tillfällen som erbjuder störst potential att öka upplevelsevärdet 

10.45 Fika

11.00 Vad krävs för att framgångsrikt skapa meningsfulla upplevelser?
– Genomgång av 10 centrala spelregler för företag som vill lyckas
– Goda exempel från en mängd olika branscher. 

12.00 Lunch och reflektion

13.00 Process för att skapa och förankra en tydlig helhetsupplevelse
– Här får du en formel för att hitta rätt upplevelsevärde för ditt varumärke
– Genomgång av process för hur en organisation snabbt kan komma igång med upplevelsedesign som skapar värde för kunden och varumärket 

13.30 Kreativa metoder och egen övning i att forma bra upplevelser via budskap, aktiviteter, handlingar och beteenden.
– Knep för hur du snabbt kommer igång med att tänka upplevelsedesign
– Här får du själv utforska och utveckla idéer för din organisation och ditt varumärke, med hjälp av deltagarna och kursledarna. 

15.00 Feedback och förfining av idéer
– Vi skruvar tillsammans upp kvalitén i idéerna och vidareutvecklar dem till något värdefullt och användbart.
– Prioritering av faktiska åtgärder och aktiviteter som du kan göra direkt efter kursen. 

16.00 Uppsummering och avslut
– Sammanfattning av de viktigaste lärdomarna och erfarenheterna

16.30 Kursen avslutas

Information

  • Datum: 29 november 2018
  • Tid: 09.00–16.30
  • Plats: Waterfront, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm
  • Pris: 8 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • För frågor, kontakta:          Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »


KURSLEDARE

kundupplevelseArvid Axland
Arvid Axland är grundare och strategisk rådgivare på reklam– och upplevelsebyrån Pool. Arvid är också en flitigt anlitad föreläsare och inspiratör för stora och små grupper. Under året för exempelvis Marknadschefskongressen, AD-day, Berghs, IHM, Sveriges Annonsörer, SJ, Länsföräkringar, Electrolux och Bildepån. Han brinner för att öka medvetenheten om vilket värde företag har möjlighet att skapa för sin omvärld genom upplevelser. Han är författare till boken – Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser. Mycket av kursens innehåll hämtas från den boken.

kundupplevelseHanna Steiner
Hanna Steiner är grundare och vd för reklam– och upplevelsebyrån Pool, en passionerad ledare som hjälper uppdragsgivare med processledning och kreativa workshops. Hon har handlett utbildningar och processer för Berghs, Ägarledarna, SJ, Hertz, Life, Electrolux och många fler. Hon har också jobbat strategiskt med kunder i de flesta branscher i 20 års tid.

 

Vad tyckte tidigare deltagare?

 KundupplevelseJag är väldigt nöjd med dagen – mycket användbara tips och otroligt berikande att få bolla idéer med andra!

Angelica Wistbo Nibell, Sales Manager, Wistbo Information

 KundupplevelseJag är supernöjd med kursen! Nytt och kreativt innehåll och en engagerad grupp – verkligen givande.

Maria Waldenvik, projektledare, Hall Media

Alla utbildningar