gunilla

Gunilla Bergh

Bättre utfall i pitcher och offentlig upphandling
Gunilla Bergh är Nordens ledande byråvalskonsult. Hon och hennes kollegor på Engage Marketing bistår uppdragsgivare inom både offentlig sektor och näringsliv med effektiva upphandlingsprocesser och optimerade marknadsorganisationer. Gunilla är en av Sveriges mest erfarna och flitigast anlitade föreläsare för marknads- och kommunikationsavdelningar. Hon grundade diplomutbildningen för Produktionsledare på Berghs School of Communication och certifierar kommunikationsköpare för många av de största företagen och organisationerna i Sverige.

 

Simon

Simon Beyer

Annonsera på Facebook och Instagram
Simon Beyer är chief strategy officer på Ingager. Han är en flitigt anlitad föredragshållare inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Simon arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen och konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har Simon arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier.

 

 

AmaliaAmalia Thoors

Annonsera på Facebook och Instagram
Amalia Thoors är chief marketing officer och partner på Ingager, som hjälper företag att skapa konkreta resultat på Facebook och Instagram. Hon har varit verksam inom marknadsföring i sociala medier under de senaste sex åren och är idag en av Sveriges mest erfarna personer inom området. Med erfarenhet från att ha arbetat med kreativa och affärsdrivande projekt för över 120 olika europeiska varumärken har Amalia lösningar och förslag på de flesta utmaningar inom social media.

 

 

emma blom

Emma Blom

Masterclass sociala medier
Kriskommunikation i sociala medier
Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar och ett och annat leende.

 

Charlotte

Charlotte Da Silva

Sociala medier – så skapar du strategi och handlingsplan
Charlotte Da Silva är vd och grundare för Salgado Kommunikation. Hon har över tio års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring på webben och var mycket tidig med nischen sociala medier när hon startade Salgado 2011. Hon är en erfaren och uppskattad föreläsare. I sitt arbete hjälper företag och organisationer att öka försäljningen, bygga varumärke och skapa engagemang på den sociala webben. Hon har jobbat framgångsrikt med bland annat Sifo, Algomin och Lappset Group.

 

 

erik hedenErik Elvingsson Hedén

Strategisk hållbarhetskommunikation
Erik Elvingsson Hedén är grundare och vd på SB Insight, en byrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.

 

 

 

daniel erkstam

Daniel Erkstam

Sociala medier – så skapar du strategi och handlingsplan
Sociala medier B2B – så lyckas du
Daniel Erkstam är digital strateg på Salgado och en högt ansedd och mycket uppskattad utbildare och föreläsare inom sociala medier. Daniel har stor erfarenhet av att jobba strategiskt med sociala medier och har också arbetat med organisationer som utökat sin kundtjänst i sociala kanaler. Han har även utbildat inom kundtjänst i sociala medier för såväl offentlig sektor som inom den privata sfären. Han har fem år i rad utbildat framtidens webbkommunikatörer på Medieinsitutet, med mycket goda omdömen från eleverna.

 

Christina Gravert

Nudging – påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg
Christina Gravert är doktor i beteendeekonomi vid Institutionen för nationalekonomi med statistik, Göteborgs Universitet. Vid sidan om forskningen har hon under flera år varit aktiv som föreläsare och kursledare inom beteendeekonomi och nudging både i Svergie och utomlands. Christina har alltid haft ett stort fokus på att tillämpa de nationalekonomiska teorierna på verkliga problem och har därigenom kommit i regelbunden kontakt med praktiker från såväl privat som offentlig sektor. Hon har genomfört studier om nudging i flera företag och myndigheter och hon ser stort potential för företag att öka produktiviteten genom smart nudging.

 

Nurit Nobel

Nudging – påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg
Nurit har mer än 10 års erfarenhet som marknadschef och varumärkesstrateg i stora svenska och internationella bolag. Hon brinner för att överbrygga klyftan mellan vetenskap och praktiska tillämpningar genom beteendedesign: tillämpning av insikter från beteendevetenskap för att skapa bättre arbetsplatser, utforma bättre produkter, och designa bättre tjänster – och därmed skapa långvarig positiv beteendeförändring. Hon driver Impactually, ett managementkonsultbolag som använder expertis i beteendeekonomi och social psykologi för att skapa affärs- och samhällsnytta.

 

 

johan johanssonJohan Johansson

Google Analytics – för dig inom kommunikation och marknadsföring
Johan Johanson är digital analytiker på Outfox, som är en Google Analytics certified partner. Han är en av Sveriges främsta Google Analytics-experter. Johan har över 5000 timmars erfarenhet av arbete med digital analys och över 400 som utbildare i Google Analytics. Han kurser är roliga han förklarar komplexa ämnen på ett enkelt och tydligt sätt.

 

 

 

Christian Kielberg

Skapa egen film till webb och sociala medier
Filmfotograf och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Christian är filmtekniskt kunnig och filmar allt från TV-serier, dokumentärer och reklamfilmer till enklare VD-intervjuer. Som tidigare marknadsförare och efter det självlärd inom film har han järnkoll hur det är att börja filma utan större kunnande. 

 

 

 

 VilleVille Olin

Skapa egen film till webb och sociala medier
Producent och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Ville vet hur man går från idé till färdig film. Han har erfarenhet från att producera stora TV-reklamer till att göra en film på minsta möjliga budget för webben.

  

 

 

 

Petter Selvehed

Skapa egen film till webb och sociala medier
Producent och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Petter vet hur man går från idé till färdig film. Han har erfarenhet från att producera stora TV-reklamer till att göra en film på minsta möjliga budget för webben.

 

 

 

 

pernillaPernilla Silfverhielm

Masterclass presentationsteknik – lyckas med din egna kommunikation
Pernilla Silfverhielm är seniorkonsult och utbildare i egna bolaget Silfverhjelm Consulting. Pernilla har utbildat och coachad tusentals presentatörer och utbildar också bland annat i mötesfacilitering, kommunikativt ledarskap och storytelling. Några exempel på kunder som Pernilla arbetar med kontinuerligt är UD, Skolverket, Deloitte, Scania, JM och IKEA. Pernilla har också en bakgrund som operaregissör och förmågan att regissera fram lyskraften hos individen är en av de egenskaper som gör att Pernilla ständigt är efterfrågad.

 

 

johan sjöströmJohan Sjöström

Kundresan – Customer Experience och Customer Journey Mapping
Johan Sjöström arbetar som Customer centric Business Developer på Esatto och har 18 års erfarenhet som konsult inom digital utveckling och design av digitala kundmöten. Johan har en bakgrund inom webbutveckling och ledning av digitala användarupplevelser. Idag utbildar och hjälper Johan företag genom att kombinera kundinsikt, designtänkande och lean-startup-metoder för att sätta affärsutvecklings- och innovationsprocesser i rätt riktning genom bland annat Customer Journey Mapping och Customer Experience Management.Johan har arbetat med en mängd kunder i olika branscher genom åren såsom ICA, JM, UC, Apoteket Kronan, Apoteket Hjärtat, Polisen, Riksdagsförvaltningen, Moderna försäkringar och Tele2.

 

Henric Smolak

Content marketing distribution – så väljer du kanal för ditt innehåll och når rätt mottagare
Så skapar du en content marketing–strategi
Henric Smolak är Chief Revenue Officer och partner på Strossle. Han har utvecklat Strossles kommersiella affär och är en content marketing- och native advertising-specialist.

 

 

 

 

lisaLisa Strøm Pedersen

Dark Social - så marknadsför du i dolda kanaler som Snapchat, Instagram Stories och Messenger
Lisa Strøm Pedersen är Head of Social Media Operations och utbildare på sociala media-byrån Dingle Sweden. Lisa var en av initiativtagarna till och den som har skapat de Social Selling-program som Dingle löpande skräddarsyr och genomför för sina kunder. Hon har de senaste åren hjälpt en rad stora internationella B2B-företag att förankra Social Selling internt, samt utbildat och coachat olika roller att bli lyckade Social Sellers. Lisa gillar både Social Selling och att utbilda, och ger dig alltid praktiska exempel så att utbildningen blir en erfarenhet du direkt kan integrera i din dagliga affärspraxis. Hennes breda kunskaper inom marknadsföring, digitalt och sociala medier gör att hon kan hjälpa dig att se helheten med Social Selling.

Daniel TornbergDaniel Tornberg

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR: Så klarar kommunikationsintensiva företag lagkraven
Daniel Tornberg är advokat, vd och partner på Advokatfirman MarLaw. Han är specialiserad på marknadsföringsrätt, upphovsrätt, avtalsrätt och IT–rätt. Även inriktad på att skriva och hantera branschens avtal samt tvistlösning. En av Sveriges mest rutinerade processombud vid Patent- och marknadsdomstolen. Även erfarenhet som ombud vid EU-domstolen och Högsta domstolen. Utöver sitt arbete som advokat är Daniel en flitig föreläsare på universitet, högskolor, organisationer och företag och uppskattas för sin praktiska och pedagogiska metodik.

 

Henrik Palmcrantz

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR: Så klarar kommunikationsintensiva företag lagkraven
Henrik Palmcrantz är jurist på Advokatfirman MarLaw. Han har flerårig erfarenhet som juridiskt ombud och som bolagsjuristkonsult, med särskild inriktning på marknads- och immaterialrätt, IT-avtalsrätt och allmän kommersiell IT-rätt, inkluderat dataskydd, i nära samarbete med allt ifrån lokala mindre aktörer till internationella storföretag aktiva inom branscher såsom IT- och telekom, detaljhandel, konsumentelektronik, IT- och mobil plattformsutveckling, media, marknadsföring och PR. 

 

 

Martin Sandin martin

Storytelling – kommunikation som berör, sätter avtryck och får spridning
Martin Sandin är frilansproducent, manusförfattare och föreläsare. Martin har varit verksam journalist, producent och manusförfattare i över 10 år. Han skrev, skapade och producerade biofilmen Mad Dod, tillsammans med bland annat Christian Albinsson. Filmen hade biopremiär i oktober 2016. Martin har genom åren haft en rad olika roller för TV4, SVT, Expressen och Aftonbladet samt jobbat med innehåll för produktionsbolag som Meter Television, Nexico och Nordisk Film Tv samt för byråer som Springtime,  Adamsky, Prime och Occasion.

 

 

kundupplevelseArvid Axland

Kundupplevelse och upplevelsedesign – så lyckas du i jakten på känslan
Arvid Axland är grundare och strategisk rådgivare på reklam– och upplevelsebyrån Pool. Arvid är också en flitigt anlitad föreläsare och inspiratör för stora och små grupper. Under året för exempelvis Marknadschefskongressen, AD-day, Berghs, IHM, Sveriges Annonsörer, SJ, Länsföräkringar, Electrolux och Bildepån. Han brinner för att öka medvetenheten om vilket värde företag har möjlighet att skapa för sin omvärld genom upplevelser. Han är författare till boken – Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser. Mycket av kursens innehåll hämtas från den boken.



kundupplevelseHanna Steiner

Kundupplevelse och upplevelsedesign – så lyckas du i jakten på känslan
Hanna Steiner är grundare och vd för reklam– och upplevelsebyrån Pool, en passionerad ledare som hjälper uppdragsgivare med processledning och kreativa workshops. Hon har handlett utbildningar och processer för Berghs, Ägarledarna, SJ, Hertz, Life, Electrolux och många fler. Hon har också jobbat strategiskt med kunder i de flesta branscher i 20 års tid.

 

 

 

Event

Tomas Stålmarck

Event och möten i praktiken – så lyckas du
Tomas Stålmarck är en av Sveriges mest allsidiga och erfarna ”eventare”. Han arbetar dagligen som projektledare, innehållsproducent, mötesregissör och manusförfattare till ca 50 event per år. Han har arbetat med allt från event för den lilla ledningsgruppen om 10 personer till Eurovision, OS och UEFA. På kundlistan finns bl.a.: Synsam, Mekonomen, Google, Samsung, The Color Run, Gyllene Tider, Reebok och Svenska Idrottsgalan. 

 

 

 

JonasJonas Wahlqvist

Digital omvärldsbevakning – effektiv och systematisk omvärldsbevakning
Jonas Wahlqvist är vd på omvärldsbevakningsföretaget Nobicon, som hjälper företag, myndigheter och organisationer att arbeta systematiskt med omvärldsbevakning dels genom det digitalt bevakningsverktyg och dels genom konsulttjänster. Jonas har jobbat med lednings-, omvärlds- och framtidsfrågor i över 10 år. Jonas har tidigare bakgrund som managementkonsult inom branscherna telekom, high tech och media, där han hjälpte flera stora skandinaviska bolag med strategi- och produktutvecklingsfrågor.

 

ElinElin Helsing Wålstedt

Digital omvärldsbevakning – effektiv och systematisk omvärldsbevakning
Elin Wålstedt är informationsspecialist på omvärldsbevakningsföretaget Nobicon och har jobbat i över 15 år med att hjälpa kunder att hitta rätt digital information i sin omvärldsbevakning. Elin har bakgrund som språkteknolog och har under de senaste åren även fördjupat sig inom kvalitets- och ledarskapsutveckling.

 

 


 

Programmatic

Erik Otterberg

Så lyckas du med programmatic advertising
Erik Otterberg har över 10 års erfarenhet av digital media och är idag VD och grundare av Trigger Company, som hjälper företag med strategier, hantering och optimering av sociala medier och köpt onlineannonsering. Innan Trigger Company jobbade Erik på Schibsted, där han bland annat var ansvarig för programmatic advertising för både sälj- och köpsidan.

 

 

 

 

mäta effektThomas Juréhn

Så mäter du effekten av dina marknadsinvesteringar – kampanj och varumärke
Thomas Juréhn har lång erfarenhet från köparsidan av kommunikation som projektledare på mediebyrå och från medieföretag som leverantör till annonsör. Han har även bakgrund från undersökningssidan Kantar Sifo. Thomas är VD på konsultbolaget Smart Company som är specialister på analys, målgrupper och medier.

 

 

  

mäta effekt

Mats Rönne

Så mäter du effekten av dina marknadsinvesteringar – kampanj och varumärke
Mats Rönne har arbetat på samtliga sidor av kommunikationsbranschen, bl a på Electrolux som global varumärkeschef och europeisk mediechef, på mediebyrå, reklambyrå och medieföretag. Mats var med och startade reklameffekttävlingen 100-wattaren, och har de senaste åren coachat varje jury inför deras bedömningsarbete. Mats har tidigare även varit Sveriges Annonsörers effektrådgivare för föreningens medlemmar, och är idag fristående konsult med uppdrag hos såväl annonsörer som olika marknadsföringskonsulter.

 

förpackningsdesignAndre Hindersson

Designeffekt – så skapar du förpackningsdesign som säljer
Andre Hindersson, är medgrundare och vd för designkontoret Silver. André har varit ansvarig för svenska och internationella förpackningsuppdrag för bland annat H&M, ICA, Orkla, Unilever, Nestlé, Oriflame och Mondelēz och varumärken som Marabou, Pauluns, Felix och ACO. André har belönats i internationella förpackningsdesigntävlingar som Red Dot och Pentawards. 

 

 

 

 


Alla utbildningar