gunilla

Gunilla Bergh

Bättre utfall i pitcher och offentlig upphandling
Gunilla Bergh är Nordens ledande byråvalskonsult. Hon och hennes kollegor på Engage Marketing bistår uppdragsgivare inom både offentlig sektor och näringsliv med effektiva upphandlingsprocesser och optimerade marknadsorganisationer. Gunilla är en av Sveriges mest erfarna och flitigast anlitade föreläsare för marknads- och kommunikationsavdelningar. Hon grundade diplomutbildningen för Produktionsledare på Berghs School of Communication och certifierar kommunikationsköpare för många av de största företagen och organisationerna i Sverige.

 

Simon

Simon Beyer

Annonsera på Facebook och Instagram
Simon Beyer är chief strategy officer på Ingager. Han är en flitigt anlitad föredragshållare inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Simon arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen och konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har Simon arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier.

 

 

AmaliaAmalia Thoors

Annonsera på Facebook och Instagram
Amalia Thoors är chief marketing officer och partner på Ingager, som hjälper företag att skapa konkreta resultat på Facebook och Instagram. Hon har varit verksam inom marknadsföring i sociala medier under de senaste sex åren och är idag en av Sveriges mest erfarna personer inom området. Med erfarenhet från att ha arbetat med kreativa och affärsdrivande projekt för över 120 olika europeiska varumärken har Amalia lösningar och förslag på de flesta utmaningar inom social media.

 

 

emma blom

Emma Blom

Masterclass sociala medier
Kriskommunikation i sociala medier
Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar och ett och annat leende.

 

 

erik hedenErik Elvingsson Hedén

Strategisk hållbarhetskommunkation – metoder och verktyg
Erik Elvingsson Hedén är grundare och vd på SB Insight, en byrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.

 

 

 

Christina Gravert

Nudging – påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg
Christina Gravert är doktor i beteendeekonomi vid Institutionen för nationalekonomi med statistik, Göteborgs Universitet. Vid sidan om forskningen har hon under flera år varit aktiv som föreläsare och kursledare inom beteendeekonomi och nudging både i Svergie och utomlands. Christina har alltid haft ett stort fokus på att tillämpa de nationalekonomiska teorierna på verkliga problem och har därigenom kommit i regelbunden kontakt med praktiker från såväl privat som offentlig sektor. Hon har genomfört studier om nudging i flera företag och myndigheter och hon ser stort potential för företag att öka produktiviteten genom smart nudging.

 

Nurit Nobel

Nudging – påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg
Nurit har mer än 10 års erfarenhet som marknadschef och varumärkesstrateg i stora svenska och internationella bolag. Hon brinner för att överbrygga klyftan mellan vetenskap och praktiska tillämpningar genom beteendedesign: tillämpning av insikter från beteendevetenskap för att skapa bättre arbetsplatser, utforma bättre produkter, och designa bättre tjänster – och därmed skapa långvarig positiv beteendeförändring. Hon driver Impactually, ett managementkonsultbolag som använder expertis i beteendeekonomi och social psykologi för att skapa affärs- och samhällsnytta.

 

 

johan johanssonJohan Johansson

Google Analytics – för dig inom kommunikation och marknadsföring
Johan Johanson är digital analytiker på Outfox, som är en Google Analytics certified partner. Han är en av Sveriges främsta Google Analytics-experter. Johan har över 5000 timmars erfarenhet av arbete med digital analys och över 400 som utbildare i Google Analytics. Han kurser är roliga han förklarar komplexa ämnen på ett enkelt och tydligt sätt.

 

 

 

Christian Kielberg

Skapa egen film till webb och sociala medier
Filmfotograf och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Christian är filmtekniskt kunnig och filmar allt från TV-serier, dokumentärer och reklamfilmer till enklare VD-intervjuer. Som tidigare marknadsförare och efter det självlärd inom film har han järnkoll hur det är att börja filma utan större kunnande. 

 

 

 

 VilleVille Olin

Skapa egen film till webb och sociala medier
Producent och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Ville vet hur man går från idé till färdig film. Han har erfarenhet från att producera stora TV-reklamer till att göra en film på minsta möjliga budget för webben.

  

 

 

 

pernillaPernilla Silfverhielm

Masterclass presentationsteknik – lyckas med din egna kommunikation
Pernilla Silfverhielm är seniorkonsult och utbildare i egna bolaget Silfverhjelm Consulting. Pernilla har utbildat och coachad tusentals presentatörer och utbildar också bland annat i mötesfacilitering, kommunikativt ledarskap och storytelling. Några exempel på kunder som Pernilla arbetar med kontinuerligt är UD, Skolverket, Deloitte, Scania, JM och IKEA. Pernilla har också en bakgrund som operaregissör och förmågan att regissera fram lyskraften hos individen är en av de egenskaper som gör att Pernilla ständigt är efterfrågad.

 

 

johan sjöströmJohan Sjöström

Kundresan – Customer Experience och Customer Journey Mapping
Johan Sjöström arbetar som Customer centric Business Developer på Esatto och har 18 års erfarenhet som konsult inom digital utveckling och design av digitala kundmöten. Johan har en bakgrund inom webbutveckling och ledning av digitala användarupplevelser. Idag utbildar och hjälper Johan företag genom att kombinera kundinsikt, designtänkande och lean-startup-metoder för att sätta affärsutvecklings- och innovationsprocesser i rätt riktning genom bland annat Customer Journey Mapping och Customer Experience Management.Johan har arbetat med en mängd kunder i olika branscher genom åren såsom ICA, JM, UC, Apoteket Kronan, Apoteket Hjärtat, Polisen, Riksdagsförvaltningen, Moderna försäkringar och Tele2.

 

Henric Smolak

Content marketing distribution – så väljer du kanal för ditt innehåll och når rätt mottagare
Så skapar du en content marketing–strategi
Henric Smolak är Chief Revenue Officer och partner på Strossle. Han har utvecklat Strossles kommersiella affär och är en content marketing- och native advertising-specialist.

 

 

 

 

 

Martin Sandin martin

Storytelling – kommunikation som berör, sätter avtryck och får spridning
Martin Sandin är frilansproducent, manusförfattare och föreläsare. Martin har varit verksam journalist, producent och manusförfattare i över 10 år. Han skrev, skapade och producerade biofilmen Mad Dod, tillsammans med bland annat Christian Albinsson. Filmen hade biopremiär i oktober 2016. Martin har genom åren haft en rad olika roller för TV4, SVT, Expressen och Aftonbladet samt jobbat med innehåll för produktionsbolag som Meter Television, Nexico och Nordisk Film Tv samt för byråer som Springtime,  Adamsky, Prime och Occasion.

  

 

Event

Tomas Stålmarck

Event och möten i praktiken – så lyckas du
Tomas Stålmarck är en av Sveriges mest allsidiga och erfarna ”eventare”. Han arbetar dagligen som projektledare, innehållsproducent, mötesregissör och manusförfattare till ca 50 event per år. Han har arbetat med allt från event för den lilla ledningsgruppen om 10 personer till Eurovision, OS och UEFA. På kundlistan finns bl.a.: Synsam, Mekonomen, Google, Samsung, The Color Run, Gyllene Tider, Reebok och Svenska Idrottsgalan. 

 

 

 


 

 


Alla utbildningar