Kursledare

gunilla

Gunilla Bergh

Bättre utfall i pitcher och offentlig upphandling

Gunilla Bergh är Nordens ledande byråvalskonsult. Hon och hennes kollegor på Engage Marketing bistår uppdragsgivare inom både offentlig sektor och näringsliv med effektiva upphandlingsprocesser och optimerade marknadsorganisationer. Gunilla är en av Sveriges mest erfarna och flitigast anlitade föreläsare för marknads- och kommunikationsavdelningar. Hon grundade diplomutbildningen för Produktionsledare på Berghs School of Communication och certifierar kommunikationsköpare för många av de största företagen och organisationerna i Sverige.

 

Simon

Simon Beyer

Annonsera på Facebook och Instagram

Simon Beyer är chief strategy officer på Ingager. Han är en flitigt anlitad föredragshållare inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Simon arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen och konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har Simon arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier.

 

emma blom

Emma Blom

Masterclass sociala medier

Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar och ett och annat leende.

 

Charlotte

Charlotte Da Silva

Sociala medier – så skapar du strategi och handlingsplan


Charlotte Da Silva är vd och grundare för Salgado Kommunikation. Hon har över tio års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring på webben och var mycket tidig med nischen sociala medier när hon startade Salgado 2011. Hon är en erfaren och uppskattad föreläsare. I sitt arbete hjälper företag och organisationer att öka försäljningen, bygga varumärke och skapa engagemang på den sociala webben. Hon har jobbat framgångsrikt med bland annat Sifo, Algomin och Lappset Group.

 

Sarah Dayan

Programmatic så optimerar du dina medieköp

Sarah Dayan är Product & Technology Manager på GroupM och har sex års erfarenhet inom digital annonsering varav de tre senaste åren inom programmatic, både från sälj- och köparsidan. Hon har erfarenhet av att ha arbetat med många stora svenska samt globala varumärken och arbetar idag mycket med att utbilda inom programmatic internt, hos kunder och i skolor.

 

 

erik hedenErik Elvingsson Hedén

Strategisk hållbarhetskommunikation

Erik Elvingsson Hedén är grundare och vd på SB Insight, en byrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.

 

 

daniel erkstam

Daniel Erkstam

Kundtjänst i sociala medier – så lyckas du

Sociala medier – så skapar du strategi och handlingsplan

Sociala medier B2B – så lyckas du

Daniel Erkstam är digital strateg på Salgado och en högt ansedd och mycket uppskattad utbildare och föreläsare inom sociala medier. Daniel har stor erfarenhet av att jobba strategiskt med sociala medier och har också arbetat med organisationer som utökat sin kundtjänst i sociala kanaler. Han har även utbildat inom kundtjänst i sociala medier för såväl offentlig sektor som inom den privata sfären. Han har fem år i rad utbildat framtidens webbkommunikatörer på Medieinsitutet, med mycket goda omdömen från eleverna.

Maya Garkusha

Programmatic så optimerar du dina medieköp

Maya Garkusha är Head of Programmatic på GroupM. Hon har mångårig erfarenhet av digital marknadsföring och har arbetat med bland annat sökmarknadsföring, paid social och nu programmatic. De senaste 5 åren har hon jobbat på byråsidan och innan dess på en prisjämförelsesajt i London. Hon är även ordförande för programmatic taskforce för IAB.

 

 

 

Christina Gravert

Nudging – påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg

Christina Gravert är doktor i beteendeekonomi vid Institutionen för nationalekonomi med statistik, Göteborgs Universitet. Vid sidan om forskningen har hon under flera år varit aktiv som föreläsare och kursledare inom beteendeekonomi och nudging både i Svergie och utomlands. Christina har alltid haft ett stort fokus på att tillämpa de nationalekonomiska teorierna på verkliga problem och har därigenom kommit i regelbunden kontakt med praktiker från såväl privat som offentlig sektor. Hon har genomfört studier om nudging i flera företag och myndigheter och hon ser stort potential för företag att öka produktiviteten genom smart nudging.

 

sandra hansonSandra Hanson

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR: Så klarar kommunikationsintensiva företag lagkraven

Sandra Hanson är advokat på advokatfirman MarLaw. Hon har mångårig erfarenhet som juridiskt ombud med särskild inriktning på kommunikationsintensiva företag. Sandra är specialiserad på marknadsförings- och immaterialrätt, avtalsrätt samt IT-rätt, inkluderat frågor som rör dataskydd. Verksam som processombud vid domstol och biträder vid förhandlingar med myndigheter. Hon föreläser löpande vid bland annat universitet, högskolor och utbildningsinstitut samt håller anpassade utbildningar för organisationer och företag.

 

FredrikFredrik Hermelin

Så lyckas du med influencer marketing

Fredrik Hermelin jobbar som digitalstrateg på mediebyrån Mindshare. Där ansvarar han bland annat för en av Sveriges största annonsköpare där influencer samarbeten är en given del i medieplanen. Fredrik började sin karriär på säljasidan med fokus på just influence marketing på Sveriges största bloggportal. Han har även arbetat med konceptförsäljning/creative sales inom esport/gaming, mode och nyheter. Med sin mångåriga bakgrund inom att såväl sälja och köpa influencers har Fredrik en omfattande erfarenhet inom området och i denna kurs kommer han kunna ge en djuplodad inblick i båda perspektiven, och vad som krävs för att skapa välfungerande samarbeten samt presentera case och insikter från faktiska samarbeten.

Anna Holmquist

Content marketing strategi – så distribuerar du ditt innehåll och når rätt mottagare

Anna Holmquist är Sverigechef på Strossle som är Nordens största distributionskanal för content marketing. Anna har en bakgrund som journalist och har mångårig erfarenhet från publicistsidan men har också erfarenhet av att hjälpa Sveriges största varumärken med content marketingstrategier via byrån OTW.

 

 

johan johanssonJohan Johansson

Google Analytics – för dig inom kommunikation och marknadsföring

Johan Johanson är digital analytiker på Outfox, som är en Google Analytics certified partner. Han är en av Sveriges främsta Google Analytics-experter. Johan har över 5000 timmars erfarenhet av arbete med digital analys och över 400 som utbildare i Google Analytics. Han kurser är roliga han förklarar komplexa ämnen på ett enkelt och tydligt sätt.

 

 

 

Alexander Jute

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR: Så klarar kommunikationsintensiva företag lagkraven

Alexander Jute är advokat och delägare på Advokatfirman MarLaw. Han har mångårig erfarenhet som juridiskt ombud med särskild inriktning på kommunikationsintensiva företag, aktiva i branscher såsom media, reklam, fordon, finans, telekom, detaljhandel, konsumentelektronik, IT etcetera. Alexander är särskilt inriktad på marknads- och immaterialrätt samt IT-rätt och även frågor som rör dataskydd och personlig integritet. Verksam som processombud vid domstol och skiljeinstitut och biträder vid förhandlingar med myndigheter såsom Datainspektionen, Konsumentverket och privata organ såsom Reklamombudsmannen och DM-nämnden. Alexander föreläser löpande vid bland annat Stockholms universitet och utbildningsinstitut samt vid internutbildningar för företag och organisationer.

 

johanJohan Kappel

Social selling – så lyckas du och ditt företag på LinkedIn


Johan Kappel, digital strateg på Dingle Sweden, en sociala medier-byrå i Stockholm. Johan har spenderat de senaste 18 åren i gränslandet mellan marknadsföring, affär och teknik i ett antal olika roller; alltid med en koppling till det digitala. Dingle hjälper sina kunder med strategier, innehåll och analys kring sociala medier. Johan var en av initiativtagarna till de Social Selling-program som Dingle löpande skräddarsyr och genomför för sina kunder.

 

 

Christian Kielberg

Skapa egen film till webb och sociala medier

Filmfotograf och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Christian är filmtekniskt kunnig och filmar allt från TV-serier, dokumentärer och reklamfilmer till enklare VD-intervjuer. Som tidigare marknadsförare och efter det självlärd inom film har han järnkoll hur det är att börja filma utan större kunnande.

 

 

 

Vincenza

Vincenza la Starza

SEO – så arbetar du framgångsrikt med sökmotoroptimering

Vincenza LStarza är Head of SEO på performancebyrån iProspect och en av Sveriges främsta SEO-experter. Hon har arbetat med många av Sveriges största varumärken både på nationell och internationell nivå. Vincenza har även bred erfarenhet av att hålla seminarier och utbildningar i SEO - för kunder, i skolor och på events. 

 

Content marketingJörgen Lindqvist

Content marketing – så fångar du besökaren

Jörgen Lindqvist, tidigare chefredaktör på Computer Sweden och IT24, driver byrån Content Analytics. Han har över femton års erfarenhet som chefredaktör och redaktör och har lång erfarenhet av att leda seminarier, rundabordssamtal och kurser. Du hittar hans blogg om content markering på Resume.se här.

 

 

 

Tommy Lindström

Så tar din byrå nya uppdrag och skapar affärer utan att pitcha

Tommy Lindström, eller Byråcoachen som han ibland kallas, hjälper genom sitt företag BOOM Sales byråer med affärsmannaskap, säljcoachning och säljstrategier. Han är en mycket flitigt anlitad föresläsare och kursledare med mångårig erfarenhet av att lyfta försäljningen för byråer.

 

 

 

 VilleVille Olin

Skapa egen film till webb och sociala medier


Producent och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Ville vet hur man går från idé till färdig film. Han har erfarenhet från att producera stora TV-reklamer till att göra en film på minsta möjliga budget för webben.

 

 

 

Fredrik Palmberg

Så lyckas du med influencer marketing

Fredrik Palmberg är försäljningschef på Splay, ett digitalt mediehus och Nordens ledande aktör inom influencer marketing och produktion av innehåll för samtliga sociala plattformar. Som försäljningschef på Splay hjälper Fredrik många av Sveriges största varumärken att bli framgångsrika i sociala medier och kommer tillsammans med en av Splays influencers dela med sig av praktiska och konkreta råd för hur man på bästa sätt når igenom mediebruset med engagerande innehåll.

 

Henrik Palmcrantz

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR: Så klarar kommunikationsintensiva företag lagkraven

Henrik Palmcrantz är jurist på Advokatfirman MarLaw. Han har flerårig erfarenhet som juridiskt ombud och som bolagsjuristkonsult, med särskild inriktning på marknads- och immaterialrätt, IT-avtalsrätt och allmän kommersiell IT-rätt, inkluderat dataskydd, i nära samarbete med allt ifrån lokala mindre aktörer till internationella storföretag aktiva inom branscher såsom IT- och telekom, detaljhandel, konsumentelektronik, IT- och mobil plattformsutveckling, media, marknadsföring och PR. Genom Advokatfirman MarLaw är Alexander verksam som biträde och ombud vid förhandling och tvistlösning, process inför domstol, myndigheter och vid näringslivsorgan. Han är anlitad som föreläsare internt hos företag och vid utbildningsinstitut.

Caroline Roth

VR och AR i din kommunikation

Caroline har 17 års internationell erfarenhet av att bygga starka,globala varumärken framför allt inom fashion retail – allt från varumärkeschef i New York för Ralph Laurens huvudkontor till global marknadschef på Gant med 70 marknader under sig. Caroline startade sin karriär i Paris på den flerfaldigt guldlejonsbelönade byrån TBWA där hon var med i teamet som lanserade den hyllade Ipod-reklamen Silhouetts under ledning av Steve Jobs. Sedan ett år tillbaka driver hon byrån Warpin, som är specialister på kommunikation genom VR och AR. Hon drivs av den absoluta övertygelsen att varumärken måste vara beredda att ta nästa steg för att kunna koppla an till sin målgrupp – den immersiva plattformen.

Petter Selvehed

Skapa egen film till webb och sociala medier

Producent och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Petter vet hur man går från idé till färdig film. Han har erfarenhet från att producera stora TV-reklamer till att göra en film på minsta möjliga budget för webben.

 

 

 

pernillaPernilla Silfverhielm

Masterclass presentationsteknik – lyckas med din egna kommunikation

Pernilla Silfverhielm är seniorkonsult och utbildare i egna bolaget Silfverhjelm Consulting. Pernilla har utbildat och coachad tusentals presentatörer och utbildar också bland annat i mötesfacilitering, kommunikativt ledarskap och storytelling. Några exempel på kunder som Pernilla arbetar med kontinuerligt är UD, Skolverket, Deloitte, Scania, JM och IKEA. Pernilla har också en bakgrund som operaregissör och förmågan att regissera fram lyskraften hos individen är en av de egenskaper som gör att Pernilla ständigt är efterfrågad.

 

 

johan sjöströmJohan Sjöström

Kundresan – Customer Experience och Customer Journey Mapping


Johan Sjöström arbetar som Customer centric Business Developer på Esatto och har 18 års erfarenhet som konsult inom digital utveckling och design av digitala kundmöten. Johan har en bakgrund inom webbutveckling och ledning av digitala användarupplevelser. Idag utbildar och hjälper Johan företag genom att kombinera kundinsikt, designtänkande och lean-startup-metoder för att sätta affärsutvecklings- och innovationsprocesser i rätt riktning genom bland annat Customer Journey Mapping och Customer Experience Management.Johan har arbetat med en mängd kunder i olika branscher genom åren såsom ICA, JM, UC, Apoteket Kronan, Apoteket Hjärtat, Polisen, Riksdagsförvaltningen, Moderna försäkringar och Tele2.

 

Jonas Sköld

Segmentering effektivare marknadsföring med tydligare målgrupper

Jonas Sköld, seniorkonsult och delägare i strategikonsulterna Stratminds är en av Sveriges främsta expterter på kundanalys och segmentering. Under åren har han hjälpt banker, försäkringbolag, mediahus, detaljhandel och politiska partier att arbeta resurseffektivt genom segmentering. Jonas har suttit i ledningsgruppen för Experian i Sverige och varit vd för analys- och konsumentdataföretaget Geomatics svenska bolag. Han är en erfaren utbildare och ofta anlitad talare.

 

Henric Smolak

Content marketing strategi – så distribuerar du ditt innehåll och når rätt mottagare

Henric Smolak är Chief Revenue Officer och partner på Strossle. Han har utvecklat Strossles kommersiella affär och är en content marketing- och native advertising-specialist.

 

 

 

lisaLisa Strøm Pedersen

Social selling – så lyckas du och ditt företag på LinkedIn

Dark Social - så marknadsför du i dolda kanaler som Snapchat, Instagram Stories och Messenger


Lisa Strøm Pedersen är Head of Social Media Operations och utbildare på sociala media-byrån Dingle Sweden. Lisa var en av initiativtagarna till och den som har skapat de Social Selling-program som Dingle löpande skräddarsyr och genomför för sina kunder. Hon har de senaste åren hjälpt en rad stora internationella B2B-företag att förankra Social Selling internt, samt utbildat och coachat olika roller att bli lyckade Social Sellers. Lisa gillar både Social Selling och att utbilda, och ger dig alltid praktiska exempel så att utbildningen blir en erfarenhet du direkt kan integrera i din dagliga affärspraxis. Hennes breda kunskaper inom marknadsföring, digitalt och sociala medier gör att hon kan hjälpa dig att se helheten med Social Selling.

 
AmaliaAmalia Thoors

Annonsera på Facebook och Instagram


Amalia Thoors är chief marketing officer och partner på Ingager, som hjälper företag att skapa konkreta resultat på Facebook och Instagram. Hon har varit verksam inom marknadsföring i sociala medier under de senaste sex åren och är idag en av Sveriges mest erfarna personer inom området. Med erfarenhet från att ha arbetat med kreativa och affärsdrivande projekt för över 120 olika europeiska varumärken har Amalia lösningar och förslag på de flesta utmaningar inom social media.

 

Daniel TornbergDaniel Tornberg

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR: Så klarar kommunikationsintensiva företag lagkraven


Daniel Tornberg är advokat, vd och partner på Advokatfirman MarLaw. Han är specialiserad på marknadsföringsrätt, upphovsrätt, avtalsrätt och IT–rätt. Även inriktad på att skriva och hantera branschens avtal samt tvistlösning. En av Sveriges mest rutinerade processombud vid Patent- och marknadsdomstolen. Även erfarenhet som ombud vid EU-domstolen och Högsta domstolen. Utöver sitt arbete som advokat är Daniel en flitig föreläsare på universitet, högskolor, organisationer och företag och uppskattas för sin praktiska och pedagogiska metodik.

 


Alla utbildningar