Dela sidan:

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
– Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
– Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
– Hur du kan mäta följarnas engagemang
– Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
– Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
– Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
– Hur du kan generera leads på Linkedin

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.

Anmäl dig här »

PROGRAM 

09.00 Välkomnande och introduktion

– Introduktion av kursledare och deltagare
– Genomgång av dagen: tider och agenda 

09.15 Introduktion till Linkedin

– Hur Linkedin gått från att vara en cv-databas till en mötesplats, innehålls- och marknadsföringskanal
– Affärsområden och tjänster på Linkedin 

10.15 Kaffe

10.30 LinkedIn i sociala mediemixen

– Behörighet och vad du kan göra på din företagssida
– Följare och räckvidd
– Vad går att mäta och hur du gör det 

11.30 Lunchpaus

12.30 Målgruppsgenomgång

– Genomgång av målgrupp
– Kategorisering utifrån bransch, funktion, titlar och hur seniora personerna är
– Hur du kan söka fram och nå en specifik målgrupp

13.30 Content marketing

– Hur du skapar innehåll som engagerar och ger effekt
– Teknisk genomgång: bildformat, länkning för uppdateringar
– Hur du kan generera leads på Linkedin: case och exempel 

15.00 Kaffepaus

15.15 Employer engagement

– Hur du skapar engagemang bland medarbetare och får ditt innehåll att spridas

15.45 Annonsering på Linkedin

– Genomgång av sponsrade inlägg: InMails, Dynamic Ads och Lead Gen Forms
– Praktisk genomgång av annonseringsverktyget Campaign Manager

16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning

Information


Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE


Maria Wade
Maria Wade är konsult med fokus på att utbilda och hjälpa företag inom B2B med marknadsföring i sociala medier. Hon har en bakgrund som ansvarig för marketing solutions på Linkedin i Norden. Maria började sin digitala karriär på Lunarstorm och har även varit försäljningschef på Schibsted.

Alla utbildningar