Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Marknadsföring på Linkedin – strategi, innehåll och annonsering

Sociala medier, Medieval & marknadsstrategi

Välkommen till en praktiskt inriktad heldagsutbildning i hur ditt företag kan använda Linkedin framgångsrikt som marknadsföringskanal. Du får lära dig hur du skapar en strategi för er Linkedin-närvaro, engagerar dina medarbetare och skapar attraktivt innehåll. Stor vikt läggs vid hur du annonserar på Linkedin, hittar och segmenterar din målgrupp och får leads.

Om utbildningen

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
  • Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
  • Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
  • Hur du kan mäta följarnas engagemang
  • Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
  • Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
  • Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan generera leads på Linkedin

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.

Dela kursen

Program

09.00 Välkomnande och introduktion

  • Introduktion av kursledare och deltagare
  • Genomgång av dagen: tider och agenda 

09.15 Introduktion till Linkedin