Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:
– Vilka lagar som styr vad du får och inte får göra i marknadsföringen
– Hur du kan tolka lagen och hur du absolut inte kan tolka lagen
– Vad som skiljer traditionella medier från digitala medier när det kommer till regler och förbud, men också möjligheter
– Vad säger plattformarna, till exempel Facebook och YouTube, om marknadsföring av dina produkter och tjänster
– Vad utmärker de som lyckas och de som ”misslyckas”
– Hur du kan arbeta med influencers
– Hur du kan skapa en marknadsföringsstrategi som fungerar länge på en snabbrörlig marknad och marknadsföra utan att bryta mot några förbud
– Vad som händer om du blir anmäld och hur ska du agera
–  Hur du kan följa med i utvecklingen 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar B2C strategiskt eller operativt med varor och tjänster som är reglerade, det vill säga spel, alkohol, tobak, nikotin och läkemedel. Kursen riktar sig framför allt till dig som jobbar med B2C med fokus på digitala medier. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att deltagarna ska lära sig att tänka kreativt utan att riskera att bryta mot regler eller agera oprofessionellt.

Anmäl dig här »

PROGRAM 

09.00    Välkomna och introduktion

09.15    Regler för det nya medielandskapet
– Vad finns det för lagar som styr vad du får och inte får göra markandsföringsmässigt
– Bra och dåliga exempel på tillämpning av dessa lagar
– Vad säger plattformarna, dvs Facebook, YouTube etc om marknadsföring av dina produkter och tjänster

10.15    PAUS

10.30    Regler för det nya medielandskapet forts.

11.00    Vad utmärker de som lyckas och de som ”misslyckas”
– Exempel på bra och dåliga kampanjer i digitala medier  – gemensam diskussion 

12.00    LUNCH

13.00    Strategisk balansgång
– Hur kan du bygga en strategi som fungerar länge på en snabbrörlig marknad
– Övning och gemensam diskussion

14.00    Influeners vs. journalister
– Hur influencers har påverkat hela industrin och hur du kan och inte kan dra nytta och lärdom av det

15.00    PAUS

15.15    När det gått åt skogen
– Vad händer när du blir anmäld
– Hur agerar du efteråt?

15.45    The next big thing
– Vilka kommande trender måste vi ha koll på – gemensam diskussion 

16.45 - 17.00    Avslut

Information

  • Datum: 7 februari 2019
  • Tid: 09.00–17.00
  • Plats: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm
  • Pris: 8 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE

Masterlass sociala medier
Emma Blom
Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar och ett och annat leende.

 

Matias
Mattias Grundström
Mattias Grundström är jurist och en av Sveriges ledande experter på regler för reklam och marknadsföring i sociala medier. Mattias har en unik förmåga att kombinera juridik med verklighet och att utifrån kunna tolka nya förutsättningar utifrån gamla regler. Mattias har lång erfarenhet både som rådgivare och utbildare för små och stora annonsörer, reklam- och mediebyråer samt från myndighet och domstol. Idag är han bland annat förbundsjurist på Swedma.

Alla utbildningar