Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Masterclass B2B marketing – strategi, budskap, process och kanalval

Strategisk kommunikation, Medieval & marknadsstrategi

Förutsättningarna för hur B2B-företag gör affärer har förändrats snabbt. De flesta köp börjar på nätet och beslutsfattare gör allt mer av sin köpresa på egen hand i digitala kanaler. Det betyder att din marknadsföring också måste förändras. Under denna utbildning i modern B2B-marknadsföring får du fördjupade kunskaper i hur du tar fram en kommunikationsstrategi och marknadsplan, använder tydliga budskap, arbetar med kundinsikt, inbound marketing och content marketing efter en tydlig process.

Om utbildningen

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Hur du skapar en kommunikationsstrategi och marknadsplan för din B2B-marknadsföring
  • Hur B2B-marknadsföringen har förändrats till följd av nya köpbeteenden
  • Om samspelet mellan marknadsföring och försäljning; två sidor av samma mynt
  • Hur du går från kampanj till kontinuerlig kunddialog med content marketing 
  • Att arbeta med kundinsikt och personas som grund för marknadsföringen
  • Hur du använder teman som den röda tråden för din marknadsföring
  • Om inbound marketing, aktivering i digitala kanaler och marketing automation
  • Hur du mäter och följer upp marknadsföringsarbetet

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL
Denna utbildning riktar sig till dig som arbetar med eller ansvarar för marknadsföring och försäljning i ett B2B-företag, till exempel du som:

  • Har en (projekt)ledande roll och vill få en samlad bild av verktyg och arbetsmetoder inom den nya B2B-marknadsföringen
  • Har jobbat med B2B-marknadsföring ett tag och vill uppdatera dina kunskaper med den senaste utvecklingen på området.
  • Är ny på området och vill få ett helhetsperspektiv på hur B2B-marknadsföring fungerar 2018

MÅL MED UTBILDNINGEN
Målet med utbildningen är att du som deltagare ska få den kunskap och de verktyg du behöver för att ta fram en konkret plan för ditt fortsatta marknadsföringsarbete, med fokus på digitala kanaler och samarbetet mellan marknadsföring och försäljning.

Dela kursen

Program

09:00 Välkommen och introduktion
Kort presentation av kursledaren och alla deltagare med fokus på erfarenheter och förväntningar. 

09:30 Den nya B2B-marknadsföringen

  • B2B-försäljning – mänskliga relationer som löser problem
  • Det förändrade köpbeteendet
  • Marknadsföring och försäljning, två sidor av samma mynt
  • Inbound marketing, content marketing, marketing automation och andra buzzwords
  • Från kampanj till kontinuerlig dialog