Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Masterclass sociala medier

Sociala medier, Medieval & marknadsstrategi

I en tid när allt fler plattformar konkurrerar om konsumenters uppmärksamhet är det viktigare än någonsin att lära sig att navigera genom det snåriga sociala medie-landskapet. Den här heldagsutbildningen handlar om hur du gör det framgångsrikt. Vi går igenom hur du ska tänka för att skapa en framgångsrik strategi, innehåll som fungerar i sociala kanaler, och inte minst hur du annonserar, värderar och mäter era insatser i sociala medier.

Om utbildningen

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Om de olika sociala kanalerna och hur de utvecklats
  • Vad som skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring
  • Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål
  • Hur du kan tänka för att skapa relevant och engagerande innehåll
  • Optimering av medieinvesteringen i sociala medier
  • Hur du kan bedöma och mäta era insatser i sociala medier
  • Hur man kan följa med i utvecklingen och på såt sätt snabbare nå verksamhetens affärsmål

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring. Kursen riktar sig framför allt till dig som jobbar med B2C. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter som kan bidra till ökad framgång i sociala medier.

Dela kursen

Program

09.00    Välkomna och introduktion

09.30    Om konsten att tänka om

  • Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier från mer traditionell marknadsföring?
  • Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål