DU FÅR LÄRA DIG:
- Att identifiera rätt kanaler för din målgrupp
- Om de olika sociala kanalerna och hur de utvecklats
- Vad som skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring
- Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål
- Hur du kan tänka för att skapa relevant och engagerande innehåll
- Optimering av medieinvesteringen i sociala medier
- Hur du kan bedöma och mäta era insatser i sociala medier
- Hur man kan följa med i utvecklingen och undvika att bli ett ”Gilla och dela”-företag 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring. Kursen riktar sig framför allt till dig som jobbar med B2C. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter som kan bidra till ökad framgång i sociala medier.

 

anmäl dig här

PROGRAM 

09.00    Välkomna och introduktion

09.30    Om konsten att tänka om
- Hur skapar man en långsiktig strategi för plattformar som är föremål för ständig förändring?
- Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier från mer traditionell marknadsföring?
- Hur når du din målgrupp när du väl har identifierat den? 

10.30    PAUS

10.45    Succé eller #fail
- Exempel på bra och dåliga kampanjer i sociala medier  – gemensam diskussion 

12.00    LUNCH

13.00    Mätbart är underbart
- Vilka KPI:er är relevanta?
- Bygger du ett varumärke eller försöker du sälja?
- Vitsen med att mäta och följa upp.
- Vad är egentligen ett bra resultat? 

14.00    Är influencers det nya svarta?
- Fördelar och nackdelar med att använda influencers – gemensam diskussion 

15.00    PAUS

15.15    Är det inte relevant är det inte relevant
- Hur vet man vad som är relevant för den egna målgruppen?
- Hur vet man vilken eller vilka kanal/-er man ska satsa på?
- Finns det kanaler som inte är relevanta för ert företag, även om de är relevanta för er målgrupp?

16.00    The next big thing
- Vilka kommande trender måste vi ha koll på – gemensam diskussion 

16.45 - 17.00    Avslut

Anmäl dig här >>

Information

Masterclass sociala medier

“Den här kursen gav mig både nya perspektiv, 
aha-upplevelser och inspiration!”

Sofie Essayh, kommunikatör, Landshypotek Bank

Datum: 
13 september 2017
Tid: 09.00–17.00 
Plats: Lundqvist & Lindqvist Klara strand, Klarabergsviadukten 90, Stockholm
Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@resume.se
070 729 37 21

 

KURSLEDARE

Masterlass sociala medier
Emma Blom
Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar och ett och annat leende.

Alla utbildningar