Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:
– Om de olika sociala kanalerna och hur de utvecklats
– Vad som skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring
– Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål
– Hur du kan tänka för att skapa relevant och engagerande innehåll
– Optimering av medieinvesteringen i sociala medier
– Hur du kan bedöma och mäta era insatser i sociala medier
– Hur man kan följa med i utvecklingen och på såt sätt snabbare nå verksamhetens affärsmål

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring. Kursen riktar sig framför allt till dig som jobbar med B2C. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter som kan bidra till ökad framgång i sociala medier.

Anmäl dig här »

PROGRAM 

09.00    Välkomna och introduktion

09.30    Om konsten att tänka om

– Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier från mer traditionell marknadsföring?
– Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål

10.30    PAUS

10.45    Vad utmärker de som lyckas och de som ”misslyckas”
– Exempel på bra och dåliga kampanjer i sociala medier – gemensam diskussion 

12.00    LUNCH

13.00    Mät precis allt!
– Vilka KPI:er är relevanta? 
– Vitsen med att mäta och följa upp.
– Vad är egentligen ett bra resultat? 

14.00    Vem äger ditt varumärke?
– Fördelar och nackdelar med att använda influencers – gemensam diskussion 

15.00    PAUS

15.15    Relevant innehåll är viktigare än viralt
– Vikten av att skapa innehåll som är relevant
– Vad är egentligen relevant innehåll
– Konsten att hitta rätt målgrupp

16.00    The next big thing
– Vilka kommande trender måste vi ha koll på – gemensam diskussion 

16.45 - 17.00    Avslut

Information

  • Datum: 20 november 2018
  • Tid: 09.00–17.00
  • Plats: Kapitel 8,  Klarabergsviadukten 90, Stockholm
  • Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE

Masterlass sociala medier
Emma Blom
Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar och ett och annat leende.

Vad tyckte tidigare deltagare?

sofie”Den här kursen gav mig både nya
perspektiv,
aha-upplevelser och inspiration!”

Sofie Essayh, kommunikatör, Landshypotek Bank

sofie”Kurs-
ledaren Emma
Blom var grymt bra”

Sofi Forsberg, kommunikationschef,
Olsson & Co AB

 

Josefine“Relevant, nytänkande och ögonöppnande – jag är väldigt glad att ha hittat denna kurs!”

Josefine Löfquist, ansvarig PR och sociala medier, Mio AB

Alla utbildningar