Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG
– Vilken pusselbit som native advertising fyller på annonsmarknaden och i din mediemix
– Olika former och format för native; print, video, artiklar, radio, poddar och vad som utmärker dessa
– Hur du väljer rätt plattform och kanaler för din native advertising
– Att använda rätt språk, bild och tonalitet
– Lagar och regler för natives
– Vikten med bra landningssidor – vilka krav ställer din nativekampanj på din egen sajt
– Hur du optimerar ditt material för bästa resultat
– Vad du bör betala för dina kampanjer
– Hur du kommer igång oavsett om du vill göra allt internt eller hitta en partner/byrå som kan hjälpa dig

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som behöver lära sig att arbeta effektivt med natives, till exempel: 
– Marknads- och kommunikationsansvariga
– Försäljningsansvariga
– Produktägare 
– Digitalplanerare
– Content managers
– Social media managers 
– Marknadsförare
– Egenföretagare 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få kunskaper i hur du kan arbeta med native advertising med så bra resultat som möjligt. 

Anmäl dig här »

PROGRAM

09:00–09:15 Välkomnande och introduktion
– Presentation av föreläsare, deltagare och kursens huvudpunkter 

09:15-10:30 Native advertising
– Bakgrund, vad är native advertising?
– Video, radio, poddar – olika sätt att göra native
– Så gör andra: bra och dåliga exempel på native advertising 

10:30-10:45 Paus/kaffe

10:45 – 12:00 Tonalitet, bild, språk – och kanal
– Så går du tillväga 
– Nå rätt målgrupp med ditt innehåll
– Vilken kanal ska man välja?
– Regler och lagar, vad säger de 

12:00 – 13:00 LUNCH

13:00 – 14:45 Optimering: så gör du
– Mätning
– Så använder du datan du samlar in
– Tips som kan hjälpa dig att öka effekten av din kampanj
– Vad ska man betala? 

14:45- 15:00 Paus

15:00-16:15 Workshop och presentation
Ni får en uppgift att lösa i smågrupper. Uppgiften syftar till att hitta nya kreativa lösningar och möjligheter för att sätta ihop en native advertising-kampanj med lyckat resultat som följd. 

16:15-16:30 Bensträckare

16:30 – 17:00 Frågor och summering av dagen.

 

Information

  • Datum: 25 september 2018
  • Tid: 09.00–17.00
  • Plats: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm
  • Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »


KURSLEDARE

naive

Maria Ekman
Maria Ekman är sedan 2016 redaktionschef på nyheter365. Hon är utbildad bildjournalist och har en bred kompetens inom branschen. Maria har bland annat jobbat som fotograf, reporter och lokalredaktör innan hon 2014 anställdes hos nyheter365. Hon var en av de tio första att bygga upp nyheter365, ett företag som i dag har kontor i sju länder och driver kampanjer på ett 15-tal marknader. 

 

Alla utbildningar