Dela sidan:

För att lyckas med försäljning online krävs kunskaper och färdigheter inom en rad olika områden – en djup förståelse för såväl sökmotorer, prisjämförelsesajter och hur ens besökare beter sig. Denna utbildning syftar till att ge dig en så stark helhetsbild som möjligt med en konkret och applicerbar fördjupning för att kunna ta sig an de problem som dyker upp i vardagen.

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Hur du optimerar ditt kunderbjudande för e-handel
  • Strategier och taktiker för att driva trafik
  • Verktyg och metoder för konverteringsoptimering
  • Hur du kan öka kundlojaliteten, bibehålla och få dina kunder att handla igen
  • Teknikstrategier och systemkarta för e-handel, kravställning och upphandling
  • KPI:er, data- och webbanalys
  • Hur du skapar en omnikanalstrategi
  • Försäljning internationellt: cross-border och internationalisering
  • Personaliserade - och datadrivna affärsmodeller, hur du anpassar din affär med hjälp av nya digitala möjligheter
  • Implementations- och affärsutvecklingsmodeller, metoder och verktyg för att arbeta själv eller med ditt team

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som ansvarar för eller arbetar med försäljning online och vill ha en fördjupad kunskap inom e-handel, till exempel:

  • E-commerce Manager
  • E-commerce Director
  • E-commerce Operations
  • Online Marketing Manager
  • Projektledare
  • Digital Business Developer / affärsutvecklare

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:

  • Metoder- och arbetssätt för att affärsutveckla din e-handel
  • Fördjupad kunskap om e-handelns olika processer- och möjligheter
  • Kunskap och insikt i vilka KPI:er och nyckeltal som är relevanta för ditt arbete och verksamhet
  • E-handelsstrategier som är applicerbara för er verksamhet

Utbildningen genomförs i samarbete med Di Akademi.
Di akademi

Anmäl dig här »

DAG 1

09.00 Välkomnande och introduktion

  • Introduktion till utbildningen
  • Mål, syfte, upplägg

09.15-10.15 Kunderbjudande & konkurrensfördelar

  • Vilka är egentligen e-handelns fundamentala konkurrensfördelar och hur du kan nyttja dessa på bästa sätt
  • Hur du anpassar ditt kunderbjudande så det är optimerat för e-handel

10.15-10.30 Kaffe

10.30-12.00 Trafikanskaffning

  • Trafikanskaffningskanaler
  • Strategier och taktiker för trafikanskaffning
  • Kravställning och upphandling av byråer- och rekrytering av specialister

12.00-13.00 Lunch

13.00-14.00 Konvertering

  • Hur man arbetar med konverteringsoptimering
  • A/B-testning och andra metoder
  • Hur man arbetar med funnels och optimeringssteg

14.00-15.00 Retention och att få kunderna att handla igen

  • Nyhetsbrev och epost
  • CRM, lojalitetsprogram och kundsegmentering
  • Automatisering av kundlojalitetstriggers
  • Retargeting

15.00 Kaffe

15.15- 16.15 Case
Tillsammans gör vi ett konkret case

16.15- 16.30 Affärsutvecklingsmodeller
Hur accelererar man och får fler initiativ genomförda?

16.30-17.00 Sammanfattning & frågor/diskussion

 

DAG 2

09.00 - 9.15 Välkomnande och introduktion till dag 2

  • Introduktion till dagen
  • Upplägg för dagen

9.15-10.45 Teknik och systemarkitektur/strategi

  • Teknik som affärsutvecklingsverktyg
  • Kundupplevelse
  • Olika teknikstrategier för e-handel
  • Systemkartan för e-handel
  • Utvecklingsmetodiker, testning, releaser, dokumentation
  • Kravställning, upphandling

10.45-12.00 Övning teknik
Reflektionsövning / case

12.00-13.00 Lunch

13.00-14.30 KPI:er, data & webbanalys

  • Verktyg
  • KPI:er
  • Budget och att e-handelsanpassa den för till exempel kundanskaffning
  • KPI score card

14.30-15.00 Reflektionsövning KPIer

15.00 Kaffe

15.15-16.30 Avancerad e-handel & omnikanalstrategi

  • Cross-border och internationalisering
  • Omnikanalsprocesser- och strategier
  • Personaliserade- och datadrivna affärsmodeller

16.30-17.00 Sammanfattning & frågor/diskussion

Information

  • Datum: 14 augusti - 15 augusti 2019
  • Tid: 09.00–17.00
  • Plats: World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, Stockholm
  • Pris: 17 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »


KURSLEDARE

Kurs i optimera e-handeln

Anton Johansson
Anton Johansson är grundare och vd på e-handelsbyrån Grebban där han är rådgivare till några av de snabbast växande e-handelsbolagen i Sverige. Han föreläser inom e-handel och har arbetat med företag som RoyalDesign, iDeal of Sweden, Vattenfall och Henri Lloyd. Han är också styrelseledamot- och ängelinvesterare i flertalet e-handelsrelaterade bolag. Tidigare har Anton drivit egna e-handelsbolag, varit konsult inom internetmarknadsföring och arbetat i olika roller som vd, marknadschef och e-handelschef. Han driver podcasten Ehandelspodden och har bloggat om e-handel sedan 2005.

 

Alla utbildningar