Att delta i fel pitcher på fel sätt innebär många gånger förlorad dyrbar arbetstid, grusade förväntningar och ett energidränage som påverkar hela byråns arbetsklimat. Denna utbildning, som tar avstamp i köparnas verklighet, ger dig fördjupade kunskaper i hur en pitchprocess går till, hur man effektiviserar sina pitcher, samt hur man ger den rätta bilden av sin byrå och därmed får bättre utfall

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Vad som får kunden att vilja byta byrå
  • Vilka pitcher ni ska tacka nej – eller ja – till
  • Byråpresentationer, detta letar en marknadschef efter
  • Att medverka i en offentlig upphandling
  • De vanligaste missarna i en offentlig upphandling
  • Pitchprocessen
  • Vilka frågor som du bör du ställa i en pitch
  • Utvärderingskriterier i en pitch
  • Att tydliggöra företagskultur och värdegrund
  • De vanligaste avtalsmissarna 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:

  • Färdigheter att välja vilka pitcher och upphandlingar ni ska delta i – de ni faktiskt har chans att vinna
  • Fördjupad förståelse för urvalskriterier i en pitch
  • Förståelse för hur ni undviker de vanligaste misstagen i offentlig upphandling

Bättre utfall i pitcher och offentlig upphandling

"Kursen har ett konkret och tydligt
innehåll – fick med mig många bra tips!"

Caroline Bystedt, Projektledare, Söderhavet

anmäl dig här 

PROGRAM

09.00

  • Introduktion. Presentation av kurs och kursdeltagare
  • Varför vill man byta byrå?
  • Vilka pitcher ska ni tacka nej – eller ja – till?
  • Byråpresentationer, detta letar en marknadschef efter
  • Att tydliggöra företagskultur och värdegrund
  • Pitchprocessen
  • Vilka frågor bör du ställa i en pitch?
  • Utvärderingskriterier i en pitch
  • Vanligaste fallgroparna i en pitchprocess

12.00 LUNCH

13.00

  • Att medverka i en offentlig upphandling
  • Vilka offentliga upphandlingar bör du undvika/svara på?
  • Vanligaste missarna i en offentlig upphandling
  • Vanligaste avtalsmissarna

17.00 Avslut

Anmäl dig här >>

Information

Bättre utfall i pitcher“Superbra kurs som gav mig många insikter!”

Maria Hazard, VD, Obeya PR

Datum: 8 november 2017
Tid: 09.00–17.00
Plats:  Lundqvist & Lindqvist Klara strand, Klarabergsviadukten 90, Stockholm
Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)

Vid frågor, kontakta:
Magnus Norrman
magnus.norrman@resume.se

070 729 37 21

KURSLEDARE

Att pitcha 
Gunilla Bergh
Gunilla Bergh är Nordens ledande byråvalskonsult. Hon och hennes kollegor på Engage Marketing bistår uppdragsgivare inom både offentlig sektor och näringsliv med effektiva upphandlingsprocesser och optimerade marknadsorganisationer. Gunilla är en av Sveriges mest erfarna och flitigast anlitade föreläsare för marknads- och kommunikationsavdelningar. Hon grundade diplomutbildningen för Produktionsledare på Berghs School of Communication och certifierar kommunikationsköpare för många av de största företagen och organisationerna i Sverige. 

 

Alla utbildningar