Dela sidan:

DU FÅR LÄRA DIG:
– Verktyg och modeller för att kunna sätta upp, mäta och utvärdera en content marketing-strategi
– Konsten att producera innehåll enligt en strategi
– Hur du kan skapa och anpassa innehåll för olika medier, mottagare och plattformar
– Att distribuera innehållet på rätt sätt för rätt mottagare – olika kanalers för- och nackdelar
– Att mäta och utvärdera trafik och resultat
– Faktiska case från verkligheten, både B2B och B2C

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som behöver lära sig att arbeta framgångsrikt med content marketing, till exempel: 
– Marknadschefer och marknadsförare
– Kommunikationschefer och kommunikatörer

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få: 
– Kunskap och redskap som krävs för att på egen hand skapa, mäta och utvärdera en content marketing-strategi
– Koll på helheten av vad content marketing innebär
– Tillräckligt med kunskap för att kunna driva förändringsarbetet som krävs internt med viktiga mätetal och KPI:er

Anmäl dig här »

PROGRAM

09:00 – 09:15 Välkomnande, introduktion av agenda samt presentation av deltagare och kursledare

09:15 – 10:15 Content marketing och dess landskap med närbesläktade begrepp
– Content och dess digitala evolution 
– Konsten att engagera dina kunder
– Definitionen av Content Marketing och närbesläktade begrepp 

10:15 – 11:00 Konsten att producera innehåll med lärdomar av publicister
– Hur man skapar engagerande innehåll
– Konsten att tänka utifrån och in
– Content livscykeln och kontinuitet 

11:00 – 11: 15 Kaffe

11:15 – 12:00 Verktyg och modeller för att kunna sätta upp, mäta och utvärdera en content marketing strategi
– Genomgång av relevanta modeller och verktyg
– Hur man sätter upp mål, delmål och mätpunkter för att kunna utvärdera 

12:00 – 13:00 Lunch

13:00 – 14:00 Att skapa engagerande innehåll anpassat för medium, mottagare och plattform
– Konsten att skapa engagerande innehåll
– Att veta vem man ska nå och hur man ska nå dem
– Att anpassa innehåll till medium och mottagare 

14:00 – 14:45 Att distribuera innehållet på rätt sätt, för rätt mottagare och vid rätt tidpunkt
– Olika distributionskanalers för och nackdelar
– Distributionstrategier för att nå sina mål
– Att värdesätta distribution  

14:45 – 15:00 Kaffe

15:00 – 16:00 Att värdera content marketing och utvärdera dess resultat
– Så använder du data för att mäta och utvärdera ditt resultat
– Optimeringslivcykelns gyllene regler 

16:00 – 16:45 Workshop och faktiska case från verkligheten (B2B och B2C)

16:45 – 17:00 Summering och avslutning

Information

  • Datum: 24 oktober 2018
  • Tid: 9.00-17.00
  • Plats: Kapitel 8,  Klarabergsviadukten 90, Stockholm
  • Pris: 7 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20

Anmäl dig här »

 

KURSLEDARE 

Content marketing  strategi

Henric Smolak
Henric Smolak är Chief Revenue Officer och partner på Strossle, en distributionskanal för content. Han har utvecklat Strossles kommersiella affär och är en content marketing– och native advertising–specialist. Henric har hjälpt flertal stora varumärken och contentbyråer att sätta upp deras framgångsrika strategier och är en frekvent anlitad talare inom content marketing och det digitala medielandskapet. Henric sitter också med i IABs Native Task Force för nativeannonsering. Han producerar och driver även en av tech/media–podd, Under 15.  

Vad tyckte tidigare deltagare?

Content marketing-strategi

”Jag är fylld av energi – en intressant och nytänkande kurs. Detta kommer jag ha nytta av redan imorgon!"

Karin Lundqvist, varumärkesstrateg, Motherland

Alla utbildningar