Dela sidan:

Fullbokat!

Kursen tar sin start i hur hållbarhet utvecklas och vilken påverkan det har på ert företag och varumärke. Vi går igenom människors sätt att förhålla sig till hållbarhet samt de attityder och beteenden ni måste kunna förändra. Ni kommer att lära er modellen för Nudging – att förändra beteenden i rätt riktning. Därefter handlar den största delen om hur du bygger varumärke och kommunicerar med hållbarhet som redskap. Vi går igenom verktyg och modeller för att kunna arbeta med framgångsrik strategisk hållbarhetskommunikation – vad ni skall kommunicera och på vilket sätt det görs för största möjliga effekt och trovärdighet.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Hur hållbarhet påverkar varumärket och kommunikationen
– Modeller för analys av förutsättningar att kommunicera hållbarhet
– Förväntningar och krav på er som företag idag och imorgon
– Verktyg och modeller för att implementera och arbeta med hållbarhetskommunikation (proaktivt och vid kris)
– Målsättningar och uppföljning
– Nudging – att förändra beteenden 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
– Marknads- och kommunikationsansvarig
– Kommunikatör och PR-ansvarig
– Byråer 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
– Att kunna hantera hållbarhet och dess påverkan på det egna varumärket
– Att kunna kommunicera kring hållbarhet på ett trovärdigt sätt
– Att kunna implementera hållbarhet i företagets ordinarie kommunikation

Utbildningen genomförs i samarbete med Aktuell Hållbarhet Utbildning. Aktuell Hållbarhet Utbildning är Sveriges största och ledande aktör inom hållbarhetsutbildningar.

 AH

Information

  • Datum: 9 maj 2019
  • Tid: 09.00–17.00
  • Plats: IVA KonferenscenterGrev Turegatan 16, Stockholm
  • Pris: 8 900 kronor exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te med tilltugg)
  • Vid frågor, kontakta:           Ellen Nordgren
    ellen.nordgren@resume.se
    076 276 85 20


 

KURSLEDARE

erik

Erik Elvingsson Hedén
Erik Elvingsson Hedén är grundare och vd på SB Insight, en byrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.

 

Vad tyckte tidigare deltagare?

tobias”Mycket intressant och bra kurs kurs med tydliga exempel och en engagerad, kunnig och erfaren kursledare.”

Tobias Lindahl, marknadskommunikations-
ansvarig, Scania Sverige AB

caroline

”Väldigt bra kurs – relevant och konkret.”

Caroline Lundkvist, pressansvarig, Innovasjon Norge / Visitnorway

”Handgriplig, konkret och tydlig." 

Cathrine Ruud, projektledare, Utsikt Kommunikation AB

Alla utbildningar